دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه داد؛

تکذیب قطع یارانه‌ها به دلیل تراکنش بانکی بالا/ یارانه 24 میلیون نفر این ماه قطع می‌شود؟

بعد از آن که برخی رسانه‌ها ادعا کردند یارانه برخی خانوارها به دلیل تراکنش بانکی بالا قطع شده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای قطع یارانه خانوارها به دلیل یاد شده را تکذیب کرد.
کد خبر : 84708

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در این اطلاعیه آمده است: «در فرآیند شناسایی و حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه، به هیچ عنوان از داده‌های مرتبط با موجودی حساب‌های بانکی، سود بانکی و سایر داده‌های مرتبط با حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی استفاده نشده است.


این امر در دلایل حذف خانوار که برای سرپرستان خانوار در سامانه ثبت اعتراض نشان داده می‌شود، کاملاً مشهود است و هیچ خانواده‌ای را نمی‌توان یافت که به دلایل فوق از دریافت یارانه محروم شده باشد


لازم به ذکر است که در تصویب لایحه بودجه سال 95، مجلس با تغییر نظر دولت تصویب کرد تا یارانه 24 میلیون نفر به دلیل عدم نیازمندی قطع شود. اگرچه دولت با حذف این تعداد مخالفت کرد، اما این مخالفت سرانجامی نداشت و تصمیم بر آن شد تا این افراد از گردونه دریافت یارانه خارج شوند.


ماه گذشته یارانه‌ها با 3 روز تاخیر در روز بیست و ششم برج به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این تاریخ طی یک سال گذشته از 20 تا 26 ماه در نوسان بوده است و اکنون به زمان واریز یارانه‌ها نزدیک شده‌ایم؛ اما هنوز خبری از تعداد دقیق خانوارهایی که یارانه آنها قطع خواهد شد، نیست.


همچنین اکنون اولین واریزی یارانه، بعد از تصویب بودجه سال 95 است. حذف این تعداد در فروردین ماه به دلیل عدم تصویب بودجه امسال رخ نداده بود، اما بر اساس اظهار دولت مبنی بر اینکه فرایند شناسایی و حذف پردرآمدها کاری پیچیده است، هنوز مشخص نیست در اردیبهشت ماه نیز 24 میلیون نفر اعلامی یارانه دریافت خواهند کرد یا خیر؟




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته