دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه جشنواره فرهیختگان جوان مطرح شد؛

محاسبات ذهنی با روش «ای‌بی‌ام» مغز را خلاق‌تر می‌کند

محاسبات ذهنی با روش «ای‌بی‌ام» مغز را خلاق‌تر می‌کند
مبتکر نخستین و تنها بسته محاسبات سریع ذهنی و تقویت حافظه در ایران گفت: محاسبات ذهنی با روش ABM مغز را توانمندتر می‌کند و خلاقیت را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 846946

علی بیات موحد مبتکر نخستین و تنها بسته محاسبات سریع ذهنی و تقویت حافظه در ایران که برای حضور در سیمنارهای دانش آموزی در جشنواره فرهیختگان جوان حضور یافت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا بیان کرد: مغز انسان از دونیمکره مجزا تشکیل شده است که توسط یک پل به نام رابط پینه ای به یکدیگر متصل شده اند. هر نیمکره وظایف خاص خود را دارد. به طور کلی هر نیمکره به طور ضربدری اعمال و فعالیتهای سمت مقابل را کنترل و اداره می کند.

وی افزود: مثلا نیمکره راست مغز مسئول کنترل فعالیتهای سمت چپ بدن است و بالعکس؛ البته این فرایند به طور غیرارادی انجام می شود و حتی ما به طور غیر اختیاری بسیاری از فعالیتهای روزمره مان را با بکارگیری دو نیمکره انجام می دهیم. همچنین نیمکره راست مغز مسئول فعالیتهای دیگری مانند حافظه، هنر به یادآوردن چهره وو نام افراد مختلف و … است و نیمکره چپ مسئول منطق، ریاضیات و استدلال و…

مبتکر اولین و تنها پکیج محاسبات سریع ذهنی و تقویت حافظه در ایران ادامه داد: محاسبات ذهنی با روش ABM باعث می شود که شما مجبور شوید همزمان از هردو نیمکره مغزتان استفاده کنید. مثلا همزمان از اعداد را به حافظه یعنی بخش راست بسپارید و از بخش چپ برای محاسبات استفاده کنید. بعد از مدتی که شما محاسبات ذهنی با روش ABM را انجام دهید خودتان متوجه می شوید مغزتان توانمندتر شده کشش بیشتری پیدا کرده و خلاقیت شما شکوفا شود.

بیات در مسابقات Mental Calculation World Cup 2010 رتبه دوم را کسب کرده و  هر دو سال یکبار افراد با استعدادی را شناسایی و برای این مسابقات معرفی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته