دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1402 - 09:28
حجت‌الاسلام رحیمی:

قضات از بنیه دانشی قوه قضاییه استفاده کنند

قضات از بنیه دانشی قوه قضاییه استفاده کنند
معاون قضایی قوه قضاییه با یادآوری این مطلب که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب تقویت بنیه علمی قضات و صدور آرای متقن و مستدل بوده است، گفت: امروز افرادی در قوه قضاییه فعالیت می‌کنند که ازلحاظ رتبه علمی و تحصیلات دانشگاهی در سطح بسیار بالایی هستند که می‌طلبد قضات در حوزه فعالیت‌های قضایی و صدور احکام نیز اهتمام و دقت ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر : 846927

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام صادق رحیمی روز جمعه در جلسه مشترک با رئیس‌کل دادگستری مازندران در ساری با تأکید بر لزوم تسریع در دادرسی‌ها و صدور احکام، کاهش فاصله زمانی وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم را مورد توجه قرار داد و افزود: رأی قاضی باید مستدل، مستند، متقن و صحیح باشد.

او تصریح کرد: قضات باید با احساس مسئولیت در مسیر شرع و قانون تلاش کنند تا حق مظلومین را احیاء و قلب مظلوم را شاد نمایند و این در حقیقت مصداق بارز عبادت است.

معاون قضایی قوه قضاییه با یادآوری این مطلب که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه تقویت بنیه علمی قضات و صدور آرای متقن و مستدل بوده است، گفت: امروز افرادی در قوه قضاییه فعالیت می‌کنند که ازلحاظ رتبه علمی و تحصیلات دانشگاهی در سطح بسیار بالایی هستند که می‌طلبد قضات در حوزه فعالیت‌های قضایی و صدور احکام نیز اهتمام و دقت ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام عالی قضایی گفت: احکام ورشکستگی باید ازلحاظ صحت و سقم از سوی مسئولین ذی‌ربط مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و اگر صدور احکام حوزه ورشکستگی صحیح انجام شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد.

او تصریح کرد: برای حل مشکلات این حوزه، با دستور ریاست قوه قضاییه، شورای راهبردی ورشکستگی نیز در مرکز تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی به هیچ وجه آزادی سارقین و افرادی که آرامش روانی مردم را در جامعه بر هم می‌زنند نیست، ادامه داد: افرادی هستند که در زندان اصلاح شده و توبه کرده‌اند که باید موجبات آزادی این افراد در چارچوب قانون فراهم شود.

این مقام قضایی گفت: طی بازدید از زندان‌ها، مددجویانی که شرایط اولیه بهره‌مندی از عفو را دارند باید شناسایی شده و پرونده آن‌ها جهت تصمیم‌گیری در کمیسیون عفو مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته