دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1402 - 10:35
درخشان در گفت‌وگو با آنا:

بازی‌های دوره مقدماتی برای ایران دستگرمی است/ نباید تیم ملی را به یکباره جوان کرد

بازی‌های دوره مقدماتی برای ایران دستگرمی است  نباید تیم ملی را به یکباره جوان کرد
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازی‌های دوره مقدماتی برای ایران دستگرمی است و کار اصلی بعد از صعود از مرحله مقدماتی و رویارویی با حریفان سرسخت شروع می‌شود‌.
کد خبر : 846897

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره رقبای تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها گفت: با توجه به قرعه‌کشی که انجام شد و مصاف با تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات کار ایران خیلی راحت است، در واقع من فکر می‌کنم بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردیم با تیم‌های راحت همگروه شدیم.

**بازی‌های مرحله مقدماتی دست گرمی است

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بازی در مرحله مقدماتی یک نوع دست گرمی و بازی تدارکاتی برای ملی‌پوشان باشد، تا بتوانند با آمادگی بالایی برسند؛ بنابراین باید با برنامه ریزی پیش بروند به این خاطر که قطعاً بعد از دوره مقدماتی با تیم‌های سخت‌تری رقابت خواهند کرد.

**تنها در دوره مقدماتی کار راحتی داریم

وی اظهارداشت: بعد از دوره مقدماتی و صعود تیم ایران با تیم‌های کره یا عراق باید رقابت کنیم که کار خیلی سخت خواهد بود. ما تنها در دوره مقدماتی با تیم‌های راحت همگروه شدیم پس از آن قطعاً با تیم‌های سخت تری باید بازی کنیم، بنابراین نیاز است که تیم ملی از الان برنامه ریزی برای دوره بعد از مقدماتی را انجام دهد.

**نمی‌توان به یک باره تیم را جوان کرد

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد لزوم جوانگرایی در تیم ملی عنوان کرد: خیلی خوب است که این اتفاق بیفتد، اما به نظرم نگاه ما به تیم ملی نباید به این صورت باشد؛ مگر در این چند سال اخیر برای جوان گرایی و پوست اندازی در بدنه تیم ملی چه کاری انجام داده ایم که خروجی آن را در اختیار تیم ملی گذاشته باشیم و حالا برای لیگ ملت‌ها دست به جوانگرایی بزنیم؟  به نظرم این اتفاقات به یکباره ما را اذیت می‌کند. اگر هم قرار باشد جوانگرایی صورت بگیرد باید تغییرات جزئی انجام دهیم. اگر کل بدنه تیم را عوض کنیم خسارت جبران ناپذیری خواهیم دید.

**قلعه‌نویی برای تیم ملی ساختار تعریف کند

درخشان در پاسخ به این سوال که تا برگزاری لیگ ملت‌ها، قلعه‌نویی باید چه کار‌هایی انجام دهد تا حسرت قهرمانی برای او دوباره تکرار نشود، گفت: اصلی‌ترین نیاز تیم ملی برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. او باید اشکالات تیم را برطرف و یک ساختار برای تیم ملی تعریف کند. کار ایران در مرحله مقدماتی راحت است، اما پس از صعود باید با تیم‌های رقابت کنند که در جام جهانی حضور داشته‌اند. قطعاً رویارویی با تیم‌های مثل عربستان، کره جنوبی و ژاپن راحت نیست؛ بنابراین در وهله اول باید یک برنامه‌ریزی مدرن داشته باشند و به نوع چیدمان هم توجه بسیار زیادی کنند.


**نباید بعد از صعود از مقدماتی جشن بگیریم
وی تاکید کرد: ما نباید بعد از صعود از مرحله مقدماتی جشن بگیریم، چرا که در این مرحله با تیم‌هایی بازی کردیم که به لحاظ فنی از تیم ما خیلی پایین‌تر بودند؛ بنابراین نباید نسبت به صعود از مرحله مقدماتی مغرور شویم، کار اصلی بعد از مقدماتی است و بالطبع برنامه‌ریزی‌ها باید برای آن مرحله باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته