دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 14:58

جنگ جب بوش و هیلاری کلینتون برای راه‌یابی به کاخ سفید

جب بوش، از نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز مانند هیلاری کلینتون در مظان اتهام استفاده از ایمیل‌های شخصی در امور دولتی قرار گرفته است.
کد خبر : 8468

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از رویترز، جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا در سفر خود به ایالت نیوهمپشایر، اتهامات وارد شده بر خود مبنی بر استفاده از ایمیل‌های شخصی در دوران فرمانداری‌اش در فلوریدا را ترفندی از سوی دموکرات‌ها برای خدشه دار کردن وجهه سیاسی خود عنوان کرد.


دموکرات‌ها مدعی شده‌اند جب بوش در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ که تصدی فرمانداری ایالت فلوریدا را بر عهده داشته از ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی استفاده می‌کرده است.


جب بوش برای نخستین بار پس از ۱۵ سال به ایالت نیوهمپشایر سفر کرده و این سفر بخشی از برنامه وی در راستای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا عنوان شده‌است.


جب بوش در پاسخ به خبرنگاران گفت این شایعات برای انحراف افکار عمومی از اتهامات وارد بر هیلاری کلینتون که در دوران وزارت خود مرتکب چنین اشتباهاتی شده بوده و اظهار داشت دموکرات‌ها می‌خواهند ذهنیت مردم را از کلینتون به سمت وی متمایل کنند.


هیلاری کلینتون در دوران تصدی وزارت امور خارجه آمریکا از ایمیل شخصی خود برای ارسال نامه‌های محرمانه استفاده می‌کرده است. اکنون این امر به عنوان بهانه‌ای علیه وی استفاده می‌شود. البته وی اعلام کرده ارسال این ایمیل‌ها برای «راحتی کار» بوده و با اجازه وزارت خارجه صورت گرفته و وی حاضر است تمام آن‌ها را منتشر کند.


جب بوش و هیلاری کلینتون دو رقیب اصلی و از نامزدهای مطرح ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته