دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 16:47

چگونه می توان به کمک آسان بار استعلام کارت هوشمند را دریافت کرد؟

چگونه می توان به کمک آسان بار استعلام کارت هوشمند را دریافت کرد؟
کارت سلامت از جمله اقداماتی است که در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد و به آن اهمیت داده می شود. این کارت ها باعث می شود تا مردم متوجه سلامت و ایمنی رانندگان شوند و خیالشان راحت باشد.
کد خبر : 846719

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حال حاضر شاید سیستم و ساختار حمل و نقل ایران از کشورهای پیشرفته دنیا عقب باشد، اما به هر حال در جهت نوسازی گام برداشته است. یکی از این اقدامات مربوط به استعلام کارت هوشمند راننده کارت سلامت آن است. این کارت که دارای مکانیزم آنلاین است به عنوان تضمین قانونی بودن راننده استفاده می‌شود. به طوری که کارفرمایان و مردم بتوانند از سلامت و ایمنی رانندگان متقاضی حمل و نقل و جابجایی کالا اطمینان حاصل کنند و وضعیت مطلوب آنها را ببینند. با این حال، باید پذیرفت که معیارهای خاصی مانند کارت هوشمند و کارت سلامت به تمایز بین رانندگان سخت کوش و مطیع قانون کمک کرده است و این یک مزیت بسیار مهم است. حال سوال اینجا است که سامانه اعلام بار آسان بار چه کمکی می تواند در زمینه اعلام بار سراسری خاور واستعلام کارت هوشمند انجام دهد؟ پس برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

علت ضروری بودن کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل

در سال 1383 سازمان حمل و نقل جاده ای کشور پیشگام شد و برای همه رانندگان کارت هوشمند صادر کرد. انجام این کار دلایل مختلفی داشت که می توان به ارسال کردن بارنامه هوشمند، نظارت بر سال ساخت خودرو، حذف رانددگان سالمند و... . پس طبق این دلایل گفته شده داشتن کارت هوشمند برای رانددگان الزامی شد.

کلیه رانندگانی که گواهی نامه پایه 1 و 2 دارند باید اطلاعات خود را در سامانه درج نمایند تا کارت هوشمند آن ها صادر شود. زیرا در غیر این صورت راننده ها اجازه تردد در جاده و دریافت بارنامه الکترونیکی را نخواهند داشت. یکی از کارامد ترین روش های استعلام کارت هوشمند راننده و دیگر استعلام ها استفاده از برنامه آسان بار قسمت آسان خدمات برای رانندگان است که با پرداخت بسته ‌های 1 و 3 ماهه می توانند بدون محدودیت از سامانه اعلام بار آسان بار استفاده کنند.

کاربرد کارت هوشمند راننده

کاربرد کارت هوشمند این است که وضعیت رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل یک کشور را ردیابی می کند. با این کارت می توانید از فعالیت های راننده، وضعیت حقوقی و برخی از سوابق کاری وی مطلع شوید. با این حال، کارت های هوشمند به رانندگان کمک می کند تا خود را بهتر و با اطمینان بیشتر به  شرکت های حمل و نقل یا کسانی که متقاضی انتقال بار هستند معرفی کنند.

کاربرد کارت هوشمند راننده

نحوه استعلام کارت هوشمند رانندگان از طریق برنامه آسان بار

اپلیکیشن آسان بار به عنوان یک بستر کاملا هوشمند و مدرن برای سامانه اعلام بار یا اعلام بار سراسری خاور به عنوان واسطه بین راننده و متقاضی خدمات حمل و نقل ایفای نقش می کند و برای کارت هوشمند نیز اهمیت خاصی قائل است.  آسان بار درک قوی از سهم استعلام کارت هوشمند راننده  و افزایش قابلیت اطمینان رانندگان و همچنین افزایش اعتماد کارفرمایان و کاربران دارند. بنابراین سامانه اعلام بار آسان بار بخش اختصاصی به عنوان استعلام کارت هوشمند راننده طراحی کرده است، که دراین زمینه به هر دو طرف عرضه و تقاضا کمک کرده است.

سامانه اعلام بار

رانندگان می توانند بدون نگرانی از زمان دریافت درخواست ها و ارسال آن به کارفرمایان و مشتریان، از بستر آسان بار برای این کار استفاده کنند. از طرفی کاربران، کارمندان و متقاضیان حمل و نقل و حمل بار به سادگی با مشاهده وضعیت درخواست هر راننده می توانند سفارش خود را برای وی ارسال کنند.

برای گرفتن و صدور کارت هوشمند به چه مدارک و شرایطی نیاز است؟

مدارک مورد نیاز جهت ارائه درخواست صدور کارت هوشمند برای رانندگان وانت و کارت هوشمند برای رانندگان پایه 2 و 1 به شرح زیر است:

  1. رانندگان پایه 2 با کامیون برای حمل کالا، باید حداقل سن آن ها 23 سال باشد و رانندگان پایه 1 باید دارای حداقل 25 سال باشند. به طور کلی محدودیت سنی برای همه رانندگان 55 سال است.
  2. رای دریافت کارت هوشمند گواهینامه معتبر با توجه به نوع خودرو الزامی است.
  3. رانندگان حومه شهر باید حداقل سیکل تحصیلی داشته باشند تا کارت هوشمند آن ها صادر شود 
  4. داشتن گواهی سلامت روانی و جسمی در زمان ثبت نام کارت هوشمند برای تمامی رانندگان هوشمند الزامی است 
  5. راننده های روستایی باید حداقل دوره ابتدایی تحصیلی را گذرانده باشند.
  6. تمامی رانندگان باید تابعیت کشور ایران باشند
  7. رانندگان نباید هیچگونه سابقه کیفری و قضایی داشته باشند

در ادامه به مدارک مورد نیاز اشاره می کنیم:

  1. برای درخواست کارت هوشمند راننده نیاز به کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره همراه می باشد
  2. داشتن گواهی عدم اعتیاد
  3. اصل و کپی تمام مدارک هویتی ( شناسنامه و کارت ملی) و داشتن گواهی نامه کطابق با وسیله نقلیه 
  4. دو قطعه عکس 3 در 4
  5. داشتن کارت پایان خدمت و کپی آن 
  6. ارائه اظهارنامه مبنی بر عدم سوء پیشینه راننده
  7. مبلغ مربوط به صدور برگه فعالیت را واریز کنید و اصل رسید و کپی را ارائه دهید
  8. داشتن گواهی سلامت و ارائه آن 
  9. داشتن گواهی بیمه تامین اجتماعی

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب