دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 14:22
وزنه‌برداری قهرمانی آسیا

شکستن رکورد دوضرب و مجموع دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان/ حسینی و نورعلی به مدال نرسیدند

شکستن رکورد دوضرب و مجموع دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان  حسینی و نورعلی به مدال نرسیدند
نمایندگان وزنه‌برداری ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان قهرمانی آسیا دستشان به مدال نرسید.
کد خبر : 846651

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا صبح امروز (چهارشنبه) به میزبانی شهر جینجو در کشور کره جنوبی پیگیری شد و وزنه‌برداران دسته ۸۱ کیلوگرم بانوان به روی تخته رفتند.

در این دسته پریسا نورعلی و سیده الهام‌حسینی دو ملی‌پوش کشورمان با ۹ وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداختند.

*حرکت یکضرب:

پریسا نورعلی به عنوان نخستین ورزشکار ایران در حرکت یکضرب روی تخته رفت و از سه حرکت خود توانست تنها وزنه ۹۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و ۳ چراغ سفید از داوران دریافت کند. 

*البته بعد از اعتراض کادر فنی و بازبینی، هیات ژوری حرکت اول پریسا نورعلی را خطا اعلام کرد.

همچنین سیده الهام‌حسینی کار خود در یک‌ضرب را با مهار وزنه ۱۰۱ کیلوگرمی آغاز کرد. او در تلاش دوم خود در مهار وزنه ۱۰۶ کیلوگرمی ناکام ماند، اما در حرکت سوم خود توانست این وزنه را بالای سر ببرد و چهار کیلوگرم رکورد شخصی خودش را ارتقا دهد.

در پایان حرکت‌ یکضرب سیده الهام حسینی با رکورد ۱۰۶ کیلوگرم پنجم و پریسا نورعلی با رکورد ۹۱ کیلوگرم نهم شدند. 

حرکت دوضرب:

نورعلی خیلی زود کار خود را شروع کرد و در اولین حرکت خود پشت وزنه ۱۱۶ کیلوگرم قرار گرفت که در بالابردن این وزنه ناکام بود. او در حرکت دوم خود توانست این وزنه را با موفقیت مهار کند و سه چراغ سفید از داوران دریافت کند. در حرکت سوم خود وزنه ۱۲۱ کیلوگرم را انداخت تا با حدنصاب مجموع ۲۰۷ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.  

الهام حسینی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در این دسته، برای حرکت نخست مربیان وزنه ۱۲۵ کیلوگرم را انتخاب کردند که خیلی راحت آن را مهار کرد. او با مهار این وزنه ۴ کیلوگرم رکورد مجموع دسته ۸۱ ایران را افزایش و به ۲۳۱ کیلوگرم رساند، رکورد قبلی با ۲۲۷ کیلوگرم در اختیار خودش بود. سپس در حرکت دوم خود وزنه ۱۳۱ کیلوگرم را انداخت، اما در حرکت سوم خود توانست این وزنه را مهار کند.  

حسینی با مهار وزنه ۱۳۱ کیلوگرم و رسیدن به رکورد مجموع ۲۳۷ کیلوگرم، ضمن شکستن رکوردهای دوضرب (۶ کیلوگرم) و مجموع (۱۰ کیلوگرم) شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک افزایش داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته