دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرتضوی:

تدوین برنامه راهبردی رشد صادرات در وزارت کار کلید خورد

تدوین برنامه راهبردی رشد صادرات در وزارت کار کلید خورد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش‌شرط اصلی رشد اقتصادی را توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد و از تدوین برنامه راهبردی رشد صادرات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
کد خبر : 846643

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،سید صولت مرتضوی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در دولت سیزدهم روند افزایشی و صعودی داشته است، اما نیازمند تحول اساسی در صادرات غیرنفتی هستیم.

وی گفت: با تشکیل ستاد توسعه صادرات وزارت کار، مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه در این حوزه تدوین برنامه راهبردی توسعه اقتصادی و صادرات، تبادلات هیئت‌های تجاری با کشور‌های مختلف و متنوع‌سازی بازار‌های صادراتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ظرفیت‌های پتروشیمی، دارویی، معدنی، فولادی، دانش کشاورزی، همکاری‌های دانش‌بنیان و ارسال فناوری و دانش فنی و مهندسی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در توسعه صادرات شرکت‌های تابعه مدنظر باشد.

مرتضوی یادآور شد: هر یک از سفر‌های رئیس‌جمهور با پیوست افزایش همکاری‌های اقتصادی با سایر کشور‌ها همراه بوده است. دولت از همان ابتدا نشان داد که به موازات احیای ظرفیت‌های داخلی، رویکرد خود را در روابط خارجی بر توسعه و تعمیق همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های دوست و همسو از شرق تا غرب دنیا با تأکید بر کشور‌های همسایه و همچنین حضور پررنگ در پیمان‌های منطقه‌ای تعریف کرده است.

وی به تلاش‌های گسترده دشمنان برای پیشبرد پروژه ایران‌هراسی در سطح جهان اشاره کرد و افزود: توسعه دو سال اخیر در صادرات با وجود سنگ‌اندازی بدخواهان نظام اسلامی محقق شده است.

وزیر کار بر اهمیت نقش‌آفرینی شرکت‌های تابعه وزارتخانه در تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: ارتقای تولید منجر به افزایش بهره‌وری و کمک به مهار تورّم می‌شود.

مرتضوی تأکید کرد: با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای مهم و در قاره پهناور آسیا قرار دارد و دروازه ورود بسیاری از کشور‌ها برای تبادلات است، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) دارای اهمیت ویژه‌ای است.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی، به مدت چهار روز با حضور ۱۲۰۰ مهمان خارجی از ۶۰ کشور و دوازده گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب