دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 10:07

معرفی بازیکن سابق تیم ملی که غریبانه شهید شد/ اقدام پسندیده سازمان لیگ قبل از بازی استقلال+ تصاویر

معرفی بازیکن سابق تیم ملی که غریبانه شهید شد  اقدام پسندیده سازمان لیگ قبل از بازی استقلال+ تصاویر
پیش از دیدار تیم‌های استقلال و نفت آبادان از خانواده شهیدی تقدیر شد که قبلا فوتبالیست و بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان بود.
کد خبر : 846581

به گزارش خبرنگار ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دیدار استقلال تهران و نفت آبادان با یاد و خاطره فرمانده شهید دوران دفاع مقدس و فوتبالیست دزفولی ایران برگزار و پیش از این مسابقه از خانواده این شهید بزرگوار تقدیر به عمل آمد.

شهید

شهید ناحی فرمانده گروهان فتح گردان بلال دزفول در دهم اردیبهشت سال ۶۱ در مرحله اول عملیات بیت‌المقدس در منطقه دارخوین به شهادت رسید. او زمانی بازیکن تیم ملی (ب) فوتبال ایران بود اما برای دفاع از کیان ایران ورزش را رها کرد و به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفت و مسیر شهادت را انتخاب کرد.

دسته شهید ناحی به فرماندهی شهید عبدالکریم ناحی در مرحله اول عملیات بیت المقدس با نبردی سهمگین و جانانه با دشمن تا بن دندان مسلح بعثی جنگیدند و ۱۸ نفر از این دسته با هم به مقام والای شهادت نائل آمدند و بدن مطهر این شهیدان سه شب و دو روز در منطقه دارخوئین در زیر آفتاب سوزان ماند تا در مرحله دوم عملیات این پیکر‌های پاک بدست رزمندگان افتاد. محل وقوع این حماسه در کیلومتر ۶۰ جاده‌ی اهواز- خرمشهر است که بوسیله دیوار نوشته‌ای مشخص گردیده است.

در لابه‌لای عکس‌ها تصویر دفترچه یادداشت خونین شهید کریم ناحی که نام مقدس شهدای دسته‌ی شهدا در آن نوشته شده هم وجود دارد.

در ادامه تصاویر این شهید را در زیر ببنید:

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته