دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1402 - 15:52
در انتظار صید مدال نوبرانه از هانگژو

روزنه امید ورزشکاران سافت تنیس برای حضور در بازی‌های آسیایی

روزنه امید ورزشکاران سافت تنیس برای حضور در بازی‌های آسیایی
ورزشکاران سافت‌تنیس به عنوان یک رشته نوین در ورزش ایران می‌توانند با نگاه حمایتی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعزام شوند.
کد خبر : 846473

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ورزشکاران سافت‌تنیس به عنوان یک رشته نوین در ورزش ایران می‌توانند با نگاه حمایتی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعزام شوند. رشته‌ای که با وجود نوپا بودن در ایران پتانسیل بالایی دارد و قرار است از این پس به صورت بسیار جدی‌تر به فعالیت بپردازد.

در روز‌هایی که حدس و گمان‌ها در خصوص اینکه ورزشکاران و تیم‌های چه رشته‌های ورزشی عازم هانگژو می‌شوند اعزام تیم سافت‌تنیس ایران به این رقابت‌ها می‌تواند یک اتفاق بزرگ برای این رشته باشد.

سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به تعیین تکلیف تیم‌های اعزامی به هانگژو گفت: در خصوص ۳۱ رشته اعزامی، بررسی‌های همه‌جانبه صورت گرفت. اختلاف‌نظر‌های کارشناسی همیشه است و به همین دلیل ۲ جلسه دیگر برگزار می‌کنیم و در نهایت در ستاد عالی بازی‌ها با حضور حمید سجادی وزیر لیست را نهایی می‌کنیم.

بنا بر اعلام کمیته ملی المپیک قرار است که کاروان ایران با دستورالعمل کیفی‌گرایی و البته شانس مدال در آینده راهی چین شود.

هر چند کسب مدال یکی از شروط اصلی اعزام به هانگژو است، اما برخی از رشته‌ها با نگاه حمایتی اعزام خواهند شد و ورزشکاران سافت‌تنیس هم می‌توانند با همین نگاه حمایتی اعزام شوند. البته سافت تنیس تنها رشته راکتی است که برخلاف انتظار از شانس بالایی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی برخوردار است و با اعتماد به این رشته می‌توان در مدتی کوتاه در ورزش‌های راکتی به مدال رسید.

این رشته که به تازگی فعالیت خود را در ورزش ایران آغاز کرده کاملا منطبق بر اقلیم و وضعیت فیزیکی ورزشکاران ایرانی است. این ویژگی‌های سافت‌تنیس موجب شده تا شانس موفقیت و مدال‌آوری تنیسور‌های ایران در این رشته بالا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته