دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1402 - 14:48
سود برخی در رویگردانی از نگاه فراکسیون است

نمایندگان به تصمیمات فراکسیون انقلاب متعهد باشند

نمایندگان به تصمیمات فراکسیون انقلاب متعهد باشند
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: همه اعضا باید به اساسنامه و نگاه فراکسیون متعهد باشند چرا که اگر برنامه‌های فراکسیون عملی نشود، فراکسیون کارایی خود را از دست می دهد.
کد خبر : 846457

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و عضو فراکسیون انقلاب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به اینکه در اغلب کشورها،احزاب تصمیم گیرنده اصلی در مراودات و تعاملات سیاسی هستند و جامعه هم اهمیت نقش احزاب را پذیرفته‌اند،گفت: متاسفانه در کشور ما احزاب و تشکل های سیاسی خیلی منسجم نیستند و اغلب برنامه‌های آنها قربانی تک‌روی های فردی اعضایشان می‌شود.

وی افزود: همین رویکرد در منش و تعهد فراکسیون‌های مجلس هم دیده می شود چنانکه درآغاز به کار مجالس فراکسیون ها تشکیل می‌شوند و نمایندگان اعلام عضویت می کنند اما در عمل برخی نمایندگان بی توجه به نگاه فراکسیون متبوعشان برنامه‌های خود راپیگیری می‌کنند.

‎عضو فراکسیون انقلاب خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم چندفراکسیون داریم که بزرگترین آن انقلاب اسلامی است و حدود ۲۵۰ عضو دارد و بهترین بستر برای اجماع حداکثری در مجلس است اما متاسفانه برخی اعضا به برخلاف خواست اکثریت عمل می‌کنند.

‎خانی با بیان اینکه سود برخی نمایندگان در رویگردانی از نگاه فراکسیونی است،اظهار کرد: همه اعضا باید به اساسنامه و نگاه فراکسیون متعهد باشند چرا که اگر برنامه‌های فراکسیون عملی نشود، فراکسیون کارایی خود را از دست می دهد.

‎وی با تاکید براینکه فراکسیون زمانی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت  که همه اعضا به تصمیماتی که در فراکسیون گرفته می‌شود، پایبند باشند،گفت: ما قطعا برنامه هایی در فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه خواهیم داشت و امیدواریم که بتوانیم بر اساس سیاست های کلی که محور ان حل مشکلات مردم است، افرادی را انتخاب کنیم که در جهت حل مشکلات مردم موثرترقدم بردارند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تاکید کرد: امروز فراکسیون ها می توانند نقش موثری در مسایل مهم کشور داشته باشند، البته این مسایل مهم صرفا مربوط به انتخابات مجلس نیست بلکه مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را هم در بر می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته