دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1395 - 10:53

گسترش همکاری میان دستگاه اطلاعاتی- نظامی آمریکا و فرانسه

روز گذشته (چهارشنبه) در واشنگتن رئیس دستگاه اطلاعات نظامی فرانسه و معاون وزیر دفاع آمریکا با هدف تسریع در روند تبادل اطلاعات میان دو کشور برای مقابله با تروریسم دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 84645

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد مسئولان دستگاه اطلاعاتی - نظامی آمریکا و فرانسه روز گذشته (چهارشنبه) در واشنگتن جمع شدند تا روند تبادل اطلاعات میان دو کشور را پس از تصمیم‌های گرفته شده به‌دنبال وقوع حملات پاریس، افزایش دهند.»


بنا بر اعلام پنتاگون، ژنرال کریستوف گومار، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی فرانسه با مارسل لیتر،معاون وزیر دفاع آمریکا و مسئول دستگاه اطلاعات نظامی آمریکا دیدار کرد. این نخستین دیدار میان روسای دو دستگاه در چارچوب کمیته‌ای است که بعد از حملات پاریس در نوامبر 2015 (آبان 1394) با هدف سرعت بخشیدن به تبادل اطلاعات امنیتی و نظامی میان فرانسه و آمریکا تشکیل شد.


همکاری میان ارتش‌های آمریکا و فرانسه در عرصه مقابله با شبکه‌های افراط‌گرا در مناطق غربی آفریقا و خاورمیانه به‌طور بی‌سابقه‌ای به بالاترین حد خود رسیده است و این در حالی است که تبادل اطلاعات میان دو طرف در این زمینه سخت و بسیار حساس است.


فرانسوی‌ها امیدوارند به ساختاری از همکاری اطلاعاتی با آمریکا دست یابند که پیشتر میان آمریکا و انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند در چارچوب ائتلاف موسوم به «پنج چشم» برقرار بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته