دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1402 - 11:04
با افراد معترض انتخابات ژیمناستیک و افراد برگزارکننده جلسه برگزار می‌کنیم

هاشمی:تاج، قلعه نویی و کاشانی هنوز برای تیم امید به جمع بندی نرسیدند

هاشمی:تاج، قلعه نویی و کاشانی هنوز برای تیم امید به جمع بندی نرسیدند
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت:پیش‌بینی فدراسیون‌ها در رابطه با کسب مدال با کمیته متفاوت است.
کد خبر : 846385

به گزارش خبرنگار ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از جلسه هیات اجرایی در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جلسه هیات اجرایی چند موضوع مطرح شد؛ اولین موضوع که بیشترین وقت جلسه را گرفت اعزام کاروان ایران به هانگژو است. در آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر گزارش مرتبط با کمیته ملی المپیک گزارش کردند. چالش‌ها و مشکلاتی که در زمان ثبت‌نام وجود داشت، مطرح کردند.

وی افزود: رئیس مرکز نظارت در مورد رشته‌های اعزامی و قطعی شانس کسب مدال و گروه دوم و سوم  صحبت کرد. شانس کسب مدال رشته‌ها و رقبا بررسی شد که اختلاف نظر برخی کارشناسان وجود داشت. برای رفع این اختلاف نظرات دو جلسه دیگر خواهیم داشت. پیش‌بینی فدراسیون‌ها در رابطه با کسب مدال با کمیته متفاوت است.

** 200 میلیارد اعتبار بین فدراسیون‌ها توزیع می‌کنیم

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات جلسه، شاخص‌های توزیع اعتبارات و سهم فدراسیون‌ها مشخص شد. ۲۰۰ میلیارد تومان سرجمع اعتبارات بود که بین فدراسیون‌ها توزیع می‌کنیم. ۲ بند هم داشتیم که درصدی در اختیار رئیس برای هزینه کرد در شرایط اضطرار و ۱۰  درصد (۲۰ میلیارد) هم برای فدراسیون‌ها که نیاز به مربی خارجی دارند در نظر گرفته شد. اما تا امروز هیچ پرداختی از این محل نداشتیم. 

**منصفانه نیست برخی به اعضای هیات اجرایی حمله کنند

سخنگوی کمیته ملی المپیک عنوان کرد: بعضی فدراسیون‌ها به این مسائل اعتراض داشتند. منصفانه نیست دوستانی که در جلسه هیئت اجرایی نیستند، به اعضا حمله کنند. چون نقطه نظرات مطرح شده در جلسه باعث خوشحالی برخی و ناراحتی برخی دیگر می‌شود.

** ۱۰ فدراسیون هفته آینده دعوت شدند تا مصوبات نهایی شود

هاشمی درخصوص شاخص‌های تصویب بودجه اظهار داشت: بعد از سه ماه کار کارشناسی به شاخص‌های نسبتا علمی رسیدیم. تصمیم نهایی این شد که ۱۰ فدراسیون هفته آینده دعوت شوند و بعد از شنیدن حرف‌هایشان مصوبات خود را ابلاغ کنیم. 


**کمیته ملی المپیک مسئول توزیع اعتبارات نیست

وی با اشاره به بودجه فدراسیون‌ها افزود: کمیته ملی المپیک مسئول توزیع اعتبارات نیست و ما ردیفی برای بودجه نداریم. ولی عرف بوده که برای کمک به فدراسیون ها در شرایط اضطرار برای حضور در رویدادهای مربوط به کمیته کمک می‌کردیم. فدراسیون نباید خود را متکی به بودجه کمیته و دولت نماید. دولت در ردیف‌های اعتباری، بودجه‌ای برای کمک به فدراسیون‌ها به وزارت می‌دهد و غیر از آن ردیف اصلی، طبق اخبار غیررسمی من، بعضی روسای فدراسبون‌ها فکر کردند که اعضای هیئت اجرایی در توزیع بودجه دخل و تصرف داشتند، بابد بگویم این تصور درست نیست. باید در این خصوص شفاف‌سازی کنم و بگویم غیر از ردیف اصلی بودجه، ۵۰۰ میلیارد تومان هم دولت در اختیار وزارت ورزش برای توزیع به فدراسیون‌ها قرارداد و در اخبار غبررسمی شنیدیم که رقمی خاص برای فدراسیون کشتی به تشخیص مجلس توسط وزارت ورزش در نظر گرفته شد.

**عزیزان برای تیم امید هنوز به جمع‌بندی نرسیدند

دبیرکل کمیته ملی المپیک در تشریح آخرین شرایط تیم ملی امید گفت: بعد از جلسه ستاد، جلسه ای در کمیته با تاج، قلعه‌نویی و حبیب کاشانی برگزار و توافقات خوبی انجام شد. مقرر شد ظرف یک هفته الی ۱۰ روز تصمیم‌گیری شود. هنوز عزیزان با وجود جلساتی که داشتند به جمع‌بندی نرسیدند. ستاد بازی‌های آسیایی زمان تعیین کرد چون ما تا ۲۷ اردیبشهت ماه لانگ لیست خود را اعلام کنیم. در جلسته ستاد عالی قرار شد تا روز ۲۵ اردیبهشت ماه به جمع بندی برسند. باید منتظر جلسه بعدی ستاد باشیم.

**در مورد سرمربی تیم امید ما دوست نداریم ورود کنیم

هاشمی در پاسخ به وجود اختلافات در خصوص تیم امید و طولانی شدن رونپ انتخای سرمربی گفت: ما مسیر را به حوزه تخصصی خودش واگذار کردیم و باید آن‌ها به توافق برسند من علاقه ای به ورود به مسائل ریزشان ندارم. سخن‌گو هستم و نمی توانم درخصوص این مسائل نظر دهم.

**هیچ یک از اعضای هیات اجرایی برای فدراسیون‌ها خود امتیاز نمی‌گیرند

وی درخصوص شائبه تاثیر سه عضو هیت اجرایی برای تخیصص منابع و اعتبارات به فدراسیون‌های خودشان و‌جذب مربی خارجی گفت: به هیچ عنوان این شائبه را قبول ندارم واین یک استنباط نادرست است.  لازم شد این را بگویم که امروز تصمیم گرفت شد تمام پرداخت‌های سال گذشته کمیته تحت عنوان عملکرد رسانه‌ای شود . ما هیچ چیز پنهانی نداریم و تمام پرداخت‌هایمان در قالب مصوبات و شاخص‌هاست. تا جایی که مقدور است باید بهترین تیم را اعزام کنیم. مجلس امسال با ترمیم بودجه، بهترین رقم را داد و باید اختلافات را کنار بگذاریم و بهترین تصمیم را بگیریم.

** با افراد معترض انتخابات ژیمناستیک و افراد برگزارکننده جلسه برگزار می‌کنیم

سخنگوی کمیته ملی المپیک در پاسخ به  سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی ژیمناستیک به کمیته ملی المپیک نامه زده تا در مورد انتخابات شفاف‌سازی کند، عنوان کرد: مسئولان فدراسیون جهانی در خصوص انتخابات ژیمناستیک از ما گزارش خواستند، هنوز این گزارش را ارسال نکردیم چون زمان قانونی داریم. جلساتی با وزارت ورزش گذاشتیم. بحث آنها انتخابات فدراسیون است و سوالاتی هم که مطرح کردند براساس اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک ابهاماتی برای آنها مطرح شده که طبق آنچه که برگزار شد ما به عنوان نماینده گزارش برای آنها تهیه کردیم.  حتما لازم است با افرادی که معترض انتخابات و همچنین افرادی که برگزارکننده هستند نشستی خواهیم داشت. هنوز فرصت برای پاسخگویی داریم؛ آن‌ها ۴۵ روز زمان قائل شده بودند که یک هفته از آن گذشته است. این روند طبیعی است که برای همه فدراسیون‌ها بعد از انتخابات از ما تاییدیه می‌گیرند.


**ممکن است اگر از توضیحات ما قانع نشوند انتخابات ابطال شود

وی در مورد ابطال انتخابات  ژیمناستیک عنوان کرد: اگر گزارشات ما قانع کننده نباشد، ضمن اینکه نماینده فدراسیون جهانی هم در مجمع انتخاباتی حضور داشت و او هم قرار شده گزارش مفصل‌تری بدهد.‌اگر قانع کننده نبود شاید هم به چنین تصمیمی برسند، البته تلاش ما و وزارت ورزش بر این است که هیچ فدراسیونی تعلیق نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته