دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با آنا:

هیچ نهادی نمی‌تواند مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کند

هیچ نهادی نمی‌تواند مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کند
مدیر امور نظارت و راهبری آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ نهادی نمی‌تواند مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کند.
کد خبر : 846360

محمد عسکریان مدیر امور نظارت و راهبری آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر لغو مصوبه کنکوری شورا اظهار کرد: نه کمسیون و نه صحن مجلس چنین اختیاری ندارند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کنند.

این مسئول تأکید کرد: هیچ ارگان و نهادی در کشور این قدرت و اختیار را ندارد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کند، مگر اینکه شورا تصمیم بگیرد مصوبه خود را تغییر دهد؛ بنابراین اگر این طرح در صحن مجلس هم مصوب شود قطعاً شورای نگهبان این طرح را تایید نمی کند؛ زیرا مغایر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مدیر امور نظارت و راهبری آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور امسال مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود. برای سال آینده هم اطمینان می‌دهم که مطابق مصوبه شورا خواهد بود. کشور کار دیگری نمی تواند بکند مگر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرایی کند. 

عسکریان تاکید کرد: داوطلبان اطمینان داشته باشند که دروس امتحانات نهایی خود را آماده کنند به 50 درصد افزایش پیدا می کند و کنکور از دروس تخصصی خواهد بود.

به گزارش آنا، روز گذشته سخنگوی کمیسیون آموزش از تصویب طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در طرح مذکور آمده که میزان تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری در شورای سنجش تعیین شود و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور لغو می‌شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته