دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1402 - 10:15
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان مطرح کرد؛

استفاده از توان دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه در حل مسائل جامعه و صنعت

استفاده از توان دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه در حل مسائل جامعه و صنعت
حامد حسن‌پور گفت: در همه‌ دنیا برای حل مسائل جامعه و صنعت از توان نخبگانی دانشجویان و دانش‌آموزان استفاده می‌شود.
کد خبر : 846356

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد حسن‌پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در رادیو گفتگو در مورد جشنواره فرهیختگان جوان مطرح کرد: پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی فرهیختگان جوان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۰ الی ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

حسن پور بیان کرد: برای حل مسائل جامعه و صنعت از توان نخبگانی چه دانشجویی و دانش آموزی در همه‌ی دنیا استفاده می‌شود.

وی افزود: زمانی که در قالب کار تیمی توانمندی فردی افراد تبدیل به توانمندی گروهی می‌کنیم این عامل راه حل یکسری از مسائل کشور می‌شود و یکی از رسالت‌های جامعه دانشگاهی این است که زیست بوم پویای علم، فناوری و اقتصاد را در کشور شکل دهند و مسائل و چالش‌های ما اگر وارد فضای شبکه نخبگانی شود برای بیشتر آن‌ها راه حل وجود دارد. 

حسن پور تاکید کرد: هدف این مسابقات و رویداد‌های این چنینی ایجاد شور و نشاط علمی، گسترش فرهنگ پژوهشگری و تشکیل شبکه مشق پژوهش است و آنچه در مسابقات ربوکاپ اتفاق افتاد، مشق فناوری بود یعنی دانش آموزان ما زمانی که وارد فضای دانشگاهی می‌شوند از قبل این نوع مشق‌های پژوهشگری را انجام داده اند که بتوانند در آینده امیدآفرین باشند.

 رئیس باشگاه پژوهشگران جوان گفت: این مسابقات در پنج محور مختلف، غرفه‌های نمایشگاهی، سمینار‌های علمی، مسابقات دانش آموزی، تولید محتوا دیجیتال، سخنرانی علمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته