رئیس جامعه مدرسین: ارتباط حوزه و دانشگاه باید تقویت شود
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه دوشنبه در دیدار محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار برگزاری همایشهای مشترک میان حوزه و دانشگاه به منظور بررسی مشکلات روز کشور شد و تصریح کرد: لازم است همایشهایی به صورت مشترک میان حوزه و دانشگاه راجع به مسائل اجتماعی کشور به منظور دستیابی به راه حلهای احتمالی و کاربردی و گره گشایی از کار نظام برگزار شود.
وی ادامه داد: از زمانی که شعار وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد، ارتباطات این ۲ نهاد رو به کاهش رفت و در مباحث محتوایی کمتر ورود شد؛ از این رو باید در این همایشها، دیدگاههای حوزویان و دانشجویان راجع به مسائل مختلف بررسی و جمع بندی شود.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه علوم انسانی – اسلامی، خواستار برگزاری مستمر جلسات مشترک میان حوزویان و دانشجویان در قالب گروههای فعال به منظور تبادل نظر راجع به مباحث مختلف علوم انسانی و اسلامی شد و آن را نتیجه بخش توصیف کرد.
وی ضمن تأکید بر لزوم تربیت پژوهشگران و نظریه پردازان قوی در حوزه علوم دانشگاهی، اظهار داشت: باید جایگاهی برای رشد علمی و به خصوص پژوهشی دانشجویان به منظور نظریه پردازی در علوم مختلف در نظر گرفته شود تا مانند گذشته شاهد تربیت افراد فرهیخته و خوشنام در عرصههای مختلف علمی باشیم.
** مهارت افزایی در دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهارت افزایی را لازمه موفقیت دانشجویان و بالندگی کشور در عرصههای مختلف علمی عنوان کرد و ابراز داشت: دانشجویان برای محیط کار نیازمند مهارت افزایی هستند بنابراین باید مهارت افزایی در محیطهای دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز در این امر مؤثر واقع خواهد شد.
حسینی بوشهری افزود: همین کار را در رابطه با طلاب و روحانیان نیز آغاز کرده و آموزش مهارتهای مناسب با وظایف طلبگی را در دستور کار قرار دادهایم تا طلاب بتوانند در حوزههای مختلف به غیر از اجتهاد نیز به نقش آفرینی مناسب بپردازند.
در این دیدار برگزاری همایشهای مشترک به منظور بررسی و ارائه راهحل برای مشکلات و مسائل اجتماعی کشور، مورد توافق دوطرف قرار گرفت و کمیته مشترکی نیز به منظور تعیین این چالشها و انتخاب موضوعهای مناسب تعیین شد.
انتهای پیام/