دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1395 - 10:41

روسیه ادعای تهدیدآمیز بودن موشک‌های ایران علیه شرکای آمریکا در ناتو را رد کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعاها درباره اینکه موشک‌های ایران برای شرکای آمریکا در ناتو تهدید به شمار می‌رود بی‌اساس است.
کد خبر : 84630

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه این اظهارات را در حالی بیان کرده است که قرار است سامانه دفاع موشکی آمریکا در رومانی فعال شوند.


این در حالی است که پرس‌ تی‌وی گزارش کرد: «آمریکا به بهانه مقابله با توانمندی های روز افزون موشکی ایران، سامانه موشکی در رومانی در شرق قاره اروپا راه‌اندازی می‌کند.»


با افزایش تنش‌ها در روابط روسیه و غرب، مقام‌های آمریکایی و ناتو امروز پنج‌شنبه در مراسمی این سامانه موشکی را در پایگاه هوایی دور افتاده دوسلو رومانی راه‌اندازی می‌کنند. این سامانه موشکی پس از سال‌ها برنامه‌ریزی، میلیاردها دلار هزینه و تلاش‌های ناموفق برای کاهش نگرانی‌‎های روسیه راه‌اندازی می‌شود.


هرچند که آمریکا ایجاد این سامانه را به بهانه تهدید ادعایی از ناحیه ایران و کره‌شمالی عنوان کرده با وجود این، این توضیحات کرملین را قانع نکرد و مسکو نسبت به ایجاد آن به شدت ابراز نگرانی کرده است.


الکساندر گروشکو، نماینده روسیه در ناتو ماه گذشته به رویترز گفته بود: «سامانه‌های دفاع موشکی بالستیک می‌تواند تهدیدی برای ثبات و مراکز راهبردی فدراسیون روسیه محسوب شود.»


در همین حال آمریکا قصد دارد روند ساخت دومین سامانه موشکی خود را در لهستان از فردا (جمعه) آغاز کند. این سامانه انتظار می‌رود در سال 2018 (1397) عملیاتی شود. با احداث این سامانه به ناتو امکان دسترسی دائمی به سامانه موشکی و همچنین دسترسی به رادارها و ناوهای جنگی مستقر در دریای مدیترانه داده می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته