دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 12:04
معاون دانشگاه آزاد لارستان عنوان کرد؛

وابستگی ارتقای سلامت زنان، مادران باردار و نوزادان به ماماها

وابستگی ارتقای سلامت زنان، مادران باردار و نوزادان به ماماها
حجت‌الاسلام عبدالله عباسی عنوان کرد: ارتقای سلامت زنان، خانواده‌ها و مادران باردار و نوزادان کشور به ماماها بستگی دارد.
کد خبر : 846172

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشن روز جهانی مامایی با حضور دانشجویان و استادان این رشته و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن فرهیختگان این دانشگاه برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این مراسم گفت: علم و مهارت دانشجویان می‌تواند ارزشمند‌ترین لحظه زندگی هر خانواده‌ای را به زیباترین شکل ماندگار کرده و این ودیعه الهی را به‌صورت طبیعی به انسان‌ها هدیه کند.

حجت‌الاسلام عبدالله عباسی اضافه کرد: ارتقای سلامت زنان، خانواده‌ها و مادران باردار و نوزادان کشور به ماماها بستگی دارد، ازاین رو حرفه مامایی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین رشته‌هایی بوده که نیازمند دقت و کسب تجربه علمی فراوان است.

ارتقای سلامت زنان، مادران باردار و نوزادان به ماماها بستگی دارد

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بهره جستن از استادان مجرب و متعهد توانسته ماما‌های پرتوانی را به جامعه پزشکی کشور تحویل دهد که با علم و مهارت خود تلاش می‌کنند در رشد و تعالی جامعه و کشور مثمرثمر باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در ادامه توضیح داد: این دانشگاه گسترش رشته‌های علوم پزشکی را در دستور کار خود قرار داده و امروز دانشکده پیراپزشکی که رشته‌های مامایی و پرستاری این دانشگاه در آن واقع است از امکانات سخت‌افزاری قابل قبولی مانند آزمایشگاه‌های تخصصی برخوردار است.

عباسی، توجه به مبانی دینی را کنار تحصیل علم و دانش مهم ارزیابی کرد و افزود: آنچه که امروز کشور ما را بیش از گذشته نیازمند می‌کند، پرورش انسان‌های متخصصین و متعهد به مبانی فکری و اعتقادی دین مبین اسلام است و اگر این امر مهم محقق نشود رشد و پیشرفت کشور به خوبی میسر نخواهد شد.

در ادامه این مراسم لیلا باقری و نسرین سرافراز از استادان و اعضای هیئت علمی رشته مامایی مطالبی را درباره اهمیت این حرفه بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته