دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت معاونت اسناد ملّی؛

25 میلیون برگ سند راکد دستگاه‌ها در اسفندماه تعیین تکلیف شد

25 میلیون برگ سند راکد دستگاه‌ها در اسفندماه تعیین تکلیف شد
کارشناسان اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، ۲۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۰۰ برگ از اسناد مربوط به سوابق راکد دستگاه‌های کشور مربوط به دوره زمانی ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۹ را در اسفندماه سال ۱۴۰۱ بررسی، ارزشیابی و تعیین تکلیف کردند.
کد خبر : 845885

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوابق و پرونده‌های راکد امورمالیاتی استان‌های گلستان و خوزستان، بیمه سلامت استان‌های تهران، زنجان و سمنان، شعب شرکت بیمه آسیا در استان زنجان، اداره کل استاندارد استان گلستان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان تعیین تکلیف شد.

از مجموع این اسناد، تعداد ۲۵ میلیون و ۳۶۹ هزار برگ از اسناد بر اساس مجوز‌های اختصاصی و عمومی مصوب شورای اسناد ملّی، فاقد ارزش آرشیوی تشخیص داده شد و از چرخه اداری خارج شد و تعداد ۸۴ هزار و ۶۰۰ برگ سند ارزشمند آرشیوی تفکیک و پس ار بسته بندی و در کارتن‌های ویژه سازمان با تنظیم صورتجلسات اسناد انتقالی تحویل مخازن اسناد آرشیوی سازمان شد.

اسناد آرشیوی پس ازتهیه و تنظیم «صورتجلسه انتقال اسناد» به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل و برای سایر اوراق امحایی براساس دستورالعمل «امحای اوراق دارای مجوز امحاء»، «صورتجلسه اوراق امحایی» تنظیم و با رعایت ترتیبات قانونی، امحاء می‌شود.

با اقدامات انجام شده حدود ۱۲۵۲ مترمربع فضای اداری و بایگانی آزاد و در اختیار دستگاه‌ها قرارگرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته