دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1395 - 16:18

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خبر داد: راه‌اندازی گذر شمسه و تور نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از راه‌اندازی گذر شمسه در قالب فعالیت‌های هنری ادارات فرهنگی مناطق 22گانه و همچنین تور نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب خبر داد.
کد خبر : 84559

به گزارش گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهردای تهران، عبادالله رمضانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ادارات فرهنگی مناطق ۲۲ گانه فعالیت‌های هنری خود را در قالب «گذر شمسه» به مدت ۱۰ روز از ۱۵ الی ۲۵ اردیبهشت در شهرآفتاب، محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه می‌دهند.


وی افزود: در گذر شمسه، مناطق ۲۲ گانه ضمن ایجاد ساز و کار و امکانات فیزیکی راه اندازی این گذر، امکان حضور و فعالیت هنرمندان و گروه‌های فرهنگی و هنری محلات در گذر شمسه را فراهم می‌کنند.


رمضانی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه و قابلیتهای ساحت فرهنگی و هنری مجموعه جشنواره‌های شمسه، افزود: با هماهنگی ادارات فرهنگی هر یک از مناطق۲۲ گانه هنرمندان شمسه، از رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، گرافیک وکاریکاتور (از هر رشته حداقل ۵ هنرمند) در گذر شمسه جهت نمایش تعدادی از آثار قبلی و خلق هنر در روز مقرر حضور می‌یابند.


وی خاطرنشان کرد: همچنین هر یک از مناطق ۲۲ گانه در طول مدت فعالیت در گذر شمسه، نسبت به حضور دوگروه تئا‌تر خیابانی، دو گروه سرود، یک گروه شاهنامه خوانی و پرده خوانی برای اجرای برنامه در طول روز اقدام می‌کنند.


به گفته رمضانی، جهت فعالیت در یک روز این دهه نیز از سوی هر یک از مناطق، حداقل ۳ هنرمند توانا در عرصه صنایع دستی به ویژه رشته‌های سفالگری، معرق، مینیاتور، فرش و گلیم، تراش سنگهای زینتی در گذر شمسه حاضر می‌شوند و به خلق اثر در این گذر می‌پردازند.


اعزام شهروندان در قالب تور نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب


مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن تعریف واژه نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه، فقط محل خرید و فروش کالا نیست، بلکه کانالی ارتباطی و رسانه‌ای و یک رخداد علمی، فرهنگی، اقتصادی و گا‌ها سیاسی است تا عرضه کنندگان کالا و خدمات، ایده‌ها، آثار و اطلاعات خود را در یک زمان و مکان مشخص گردهم آورند و با ارائه توانمندی‌های خود به یکدیگر و بازدیدکنندگان، سبب ارتقای تمدن بشری شوند.


وی با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: مجموعه مدیریت شهری، به ویژه شهرداری تهران افتخار دارد تا با مشارکت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای توسعه اقتصاد فرهنگی، نمایشگاه بین المللی کتاب را در مجموعه فرهنگی و نمایشگاهی «شهر آفتاب» را برگزار کند.


رمضانی خاطرنشان کرد: فرارسیدن هفته کتاب و آغاز فعالیت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فرصتی بس مغتنم است تا شهروندان ارجمند تهرانی در کنار سایر میهمانان این رخداد بزرگ فرهنگی، از دستاوردهای نمایشگاهی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده شده بهره‌مند شوند.


وی افزود: به همین منظور و با هدف حضور و استفاده حداکثری شهروندان محلات ۳۵۴گانه و مناطق ۲۲گانه از برنامه‌های مجموعه شهر آفتاب، دستورالعمل «تور نمایشگاه کتاب شهر آفتاب» ابلاغ می‌شود.


مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: تور گردشگری فرهنگی یک روزه، ویژه شهروندان محلات ۳۵۴ گانه و مناطق ۲۲گانه با عنوان «تور نمایشگاه کتاب شهرآفتاب» به مدت ۱۰ روز از ۱۵ الی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.


به گفته رمضانی، ایجاد ساز و کار اطلاع رسانی و تبلیغات محلی، فراهم آوردن امکان ثبت نام علاقمندان و شناسایی نخبگان و مشاهیر محلی در سراهای محله، راه اندازی تور گردشگری کتاب در قالب تدارک اتوبوس و به صورت روزانه یک نوبت، از جمله اقدامات ادارات فرهنگی مناطق ۲۲گانه جهت برگزاری تور گردشگری کتاب شهر آفتاب از طریق ثبت نام علاقه مندان توسط خانه‌های هنر و ادبیات محلات ۳۵۴ گانه به شمار می‌رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته