دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با نام «میثاق آب»؛

رمان جدید «آبراهام ورگیز» وارد باشگاه کتابخوانی «اپرا وینفری» شد

رمان جدید «آبراهام ورگیز» وارد باشگاه کتابخوانی «اپرا وینفری» شد
رمان جدید آبراهام ورگیز که مدت‌ها بود همه منتظرش بودند انتخاب جدید اپرا وینفری برای باشگاه کتابخوانی اش است.
کد خبر : 845567

به گزارش‌ گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ ای بی سی نیوز نوشت: رمان جدید آبراهام وگیز به نام «میثاق آب» که مدت‌ها بود همه منتظر انتشارش بودند به جدیدترین انتخاب باشگاه کتابخوانی اپرا وینفری تبدیل شد.

«میثاق آب» که هفته گذشته منتشر شد، درواقع اولین اثر داستانی این نویسنده بعد از کتاب «cutting for stone» است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود. کتاب فعلی ورگیز داستان چند نسل از یک خانواده است که بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۷ در هند رخ می‌دهد.

وینفری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این یکی از ۵ بهترین کتابی است که در تمام طول زندگی‌ام خوانده‌ام؛ و این را باید بدانید که من از سه سالگی شروع کردم به کتاب خواندن. این رمان یک حماسه است. بار‌ها و بار‌ها در طول خواندن این کتاب مجبور شدم تا مکث کنم و به یاد بیاورم که باید نفس بکشم، چون چنان غرق خواندن کتاب می‌شدم که حتی فراموش می‌کردم باید نفش بکشم. تا آخرین صفحه کتاب نتوانستم کتاب را زمین بگذارم. این یک کتاب بی نظیر بود.»

ورگیز در بیانیه‌ای گفت که دریافت تماس تلفنی وینفری، رویای بسیاری از نویسنده‌ها، برایش مثل یک معجزه بوده است.

رمان جدید «آبراهام ورگیز» وارد باشگاه کتابخوانی «اپرا وینفری» شد

او گفت: «نوشتن کتاب «میثاق آب» بیش از یک دهه طول کشید، دهه‌ای که در طی آن مادرم فوت کرد و بلای کرونا بر سرمان نازل شد؛ و وقتی اپرا به من زنگ زد افکار من در تمام این دهه پرواز می‌کرد. وقتی قطع کردیم، ناگهان متوجه شدم که بدون این که خودم بفهمم در تمام طول مکالمه از جایم بلند شده بودم و ایستاده داشتم با وینفری حرف می‌زدم.»

ورگیز ۶۷ ساله یک پزشک متولد اتیوپی است که دو کتاب خاطرات دیگر نیز نوشته است. او در سال ۲۰۱۵ از باراک اوباما مدال ملی انسانیت را دریافت کرد و در طول مراسم کاخ سفید به خاطر تلاش‌هایش در زمینه تاکید بر همدلی در پزشکی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب تازه های نشر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب