دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1402 - 20:09
بوکس قهرمانی جهان|

پیروزی شیرین امیری مقابل نماینده قزاقستان

پیروزی شیرین امیری مقابل نماینده قزاقستان
در ادامه مسابقات بوکس قهرمانی جهان، پوریا امیری در اولین دیدار خود به برتری رسید.
کد خبر : 845529

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست‌ودومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۳ با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور در ۱۳ وزن از روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شد و به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.

امروز (جمعه) و در پنجمین روز این رقابت‌ها، پوریا عبدالمالکی بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در دومین مبارزه خود در میدان جهانی به مصاف آرتور بازیان بوکسور ارمنستان که در رنک سه دنیا قرار دارد، رفت که ۵ به صفر نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. عبدالمالکی در اولین دیدار موفق شده بود با نتیجه ۵ بر صفر نماینده بوتسوانا را شکست دهد.

همچنین پوریا امیری بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار خود با بوکسوری از قرقیزستان مبارزه کرد که این دیدار با برتری ۵ بر صفر نماینده کشورمان به پایان رسید. امیری روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه باید به مصاف بوکسور ارمنستان برود.

فردا (شنبه) و در ششمین روز این رقابت‌ها، مبارزات اوزان ۶۳.۵، ۶۷ و ۷۱ کیلوگرم پیگیری خواهد شد که علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم نماینده کشورمان است. حبیبی‌نژاد در اولین دیدار رو در روی نماینده آذربایجان قرار می‌گیرد.

هدایت این نفرات برعهده همایون امیری و محمود نهتانی به‌عنوان مربی است.

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌ها جوایز دلاری را نیز در نظر گرفته است که به نفر اول ۲۰۰ هزار دلار، به نفر دوم ۱۰۰ هزار دلار و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته