دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1402 - 21:22
عضو هیئت علمی دانشگاه مطرح کرد؛

آینده کسب و کار‌ها تحت‌الشعاع ابزار Chat Gpt

آینده کسب و کار‌ها تحت‌الشعاع ابزار Chat Gpt
مهدی اسماعیلی گفت: فناوری Chat GPT امروزه تبدیل به ترندی جهانی شده و آینده کسب و کار‌ها تحت الشعاع این تکنولوژی قرار گرفته است.
کد خبر : 845425

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور مدیر گروه کامپیوتر، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری واحد یزد، سمینار هوش مصنوعی و مروری بر تکنولوژی Chat Gpt را در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد  یزد برگزار کرد.

ابوالفضل گندمی، مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در این سمینار گفت: هوش مصنوعی یک علم میان رشته‌ای با چند رویکرد است؛ اما پیشرفت در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق باعث ایجاد تغییر الگو در هر بخش از صنعت و فناوری است.

آینده کسب و کار‌ها تحت‌الشعاع ابزار Chat Gpt

مهدی اسماعیلی عضو هیئت علمی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان هم با اشاره به توسعه هوش مصنوعی، الگوریتم‌های یادگیری و پروژه‌های مختلفی را با ذکر مثال بیان کرد.

وی تشریح کرد: سال‌های اخیر، ابزار‌های زیادی تولید شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. یکی از این ابزارها، Chat GPT است که امروزه این فناوری تبدیل به یک ترند جهانی شده و آینده کسب و کار‌ها تحت الشعاع این تکنولوژی قرار گرفته است.

در ادامه ابوالفضل یاوری دانشجوی دانشگاه آزاد یزد به نکات اصلی درباره معماری این فناوری (GPT) پرداخت و اظهار کرد: معماری‌های جدید GPT یک مدل زبانی بزرگ است که بر اساس نسل‌های قبلی آن ساخته شده است.

وی بیان کرد: معماری‌های جدید GPT مبتنی بر معماری ترانسفورماتور با تعداد زیادی پارامتر است که با آن می‌توان متن زبان طبیعی را با دقت بالا پردازش و تولید کرد.

آینده کسب و کار‌ها تحت‌الشعاع ابزار Chat Gpt

درپایان این نشست استادان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته