دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1402 - 09:00
گفتگو/دولت در میدان و دیپلماسی موفق ظاهر شد

ایران نیاز به توافق اقتصادی با سوریه دارد

ایران نیاز به توافق اقتصادی با سوریه دارد
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: در سفر رئیس جمهور به دمشق می توان با تنظیم توافقات مختلف اقتصادی با سوریه، زمینه‌ی صادرات خدمات فنی و مهندسی، تکنولوژی و زمینه‌های مختلف توسعه‌ای و صادرات تولیدات را گسترش داد.
کد خبر : 845080

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه، گفت: سوریه یکی از کشورهای محور و حامی مقاومت در منطقه است که توانسته  از جنگ ۸ ساله با اقتدار خارج شود و بتواند با تسلط مجدد بر کشور زمینه را برای رشد و پیشرفت، همراه با اصلاحاتی که لازمه‌ی شرایط کنونی‌ است دنبال کند.

وی‌ افزود: از طرف دیگر، ایران در سوریه سرمایه گذاری‌های سنگینی در ابعاد نظامی و امنیتی انجام داده و در دفاع از سوریه در برابر داعش و دشمنان ثبات و تمامیت ارضی سوریه هزینه سنگینی را پرداخت که باید برای جبران این هزینه در توسعه‌ی کشور سوریه و بازسازی آن نقش اول را ایفا کند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: طبیعتا با توجه به استقبالی که مردم سوریه از حضور ایران دارند، ایجاب می‌کند که روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه و تامین نیازهای سوریه از طریق واردات از ایران افزایش چشمگیری داشته باشد و ایران بتواند هزینه‌هایی که در آنجا به‌ کشورمان تحمیل شده جبران‌کند.

ترقی به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور پرداخت گفت: بنابراین سفر رئیس جمهور به سوریه هم به عنوان کشور خط مقدم‌ جبهه‌ی مقاومت و هم کشور دوستی که از ابتدای انقلاب اسلامی، ایران را به رسمیت شناخته و در کنار ایران حتی با صدام مبارزه کرد، یک اقدام استراتژیک و ضروری محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور به دمشق می توان با تنظیم توافقات مختلف اقتصادی با سوریه، زمینه‌ی صادرات خدمات فنی و مهندسی، تکنولوژی و زمینه‌های مختلف توسعه‌ای و صادرات تولیدات را گسترش داد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در مورد تحرکات و دیپلماسی دولت سیزدهم‌ نیز، گفت: تحرکات و دیپلماسی دولت سیزدهم‌ در رابطه با همسایگان خوشبختانه موفقیت آمیز بوده و منشاء تحولات بسیار خوبی به لحاظ امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی شده است.

ترقی با بیان اینکه این حرکت طبیعتا می تواند در راستای تداوم ارتباط با کشورهای اسلامی منطقه تکمیل شود،افزود: همانطور که ما درباره کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس و خارج از خلیج فارس مانند آفریقا و... در حال توسعه روابط هستیم، کشور سوریه هم تکمیل‌کننده ارتباط ایران با همسایگان و کشورهای اسلامی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در این زمینه، دیپلماسی موفقی را توانست دنبال کند که این دیپلماسی موفق ناشی از موفقیت در میدان هم بوده است و نقش سردار شهید سلیمانی در فراهم کردن این زمینه بسیار موثر و مفید بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته