دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همکاری ایران و کره‌جنوبی برای تولید موتورهای برقی

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بعد از امضای تفاهم‌نامه با شرکت «دیلیم موتور» کره‌جنوبی برای ایجاد شرکت مشترک با هدف تولید موتورهای برقی در ایران گفت: این شرکت مشترک علاوه بر تامین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی، می‌تواند بخشی از نیاز منطقه را نیز تامین کند.
کد خبر : 84505

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی ایدرو، منصور معظمی در حاشیه امضای تفاهمنامه میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت «دیلیم موتور» کره‌جنوبی اظهار کرد: این تفاهمنامه برای ایجاد شرکتی مشترک میان این دو مجموعه و تولید موتورهای برقی در ایران به امضا رسید.


وی گفت: تولید موتورهای برقی در ایران تاکنون انجام نشده است و سازمان گسترش به صورت مشترک یک شرکت با دیلیم موتور تاسیس و اقدام به ساخت موتورهای برقی خواهد کرد.


معظمی با بیان اینکه هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد، افزود: ایران یک بازار بسیار جذاب برای تولید موتورسیکلت است اما برای ورود به بازار موتورسیکلت برقی لازم است، شناخت بیشتری پیدا کنیم.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تولیدات این شرکت مشترک علاوه بر تامین مصرف‌کنندگان داخلی، می‌تواند بخشی از نیاز منطقه را نیز تامین کند بنابراین یک فرصت بسیار خوب برای ایران و کره جنوبی است که بتوانند با مشارکت یکدیگر علاوه بر تامین بازار داخل، صادرات نیز داشته باشند.


وی ادامه داد: در این مرحله به دنبال شناخت بازار، نوع تکنولوژی و همچنین چگونگی همکاری هستیم و باید دو طرف در یک زمان کوتاه بتوانند این تفاهم‌نامه را به قرارداد تبدیل کنند.


معظمی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت صنعت، باز کردن بازار ایران روی شرکت‌های خارجی نیست، گفت: این شرکت‌ها برای ورود به بازار ایران باید سه پیش نیاز و ویژگی لازم را مورد توجه قرار دهند.


وی عنوان کرد: نخستین شرط لازم همکاری در قالب مشارکت براساس تفاهم دوطرف و همچنین توجه کامل به ظرفیت‌ها و توانمندی های داخلی است.


رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: در این رابطه شرکا و همکاران اقتصادی ما باید اقدام به ورود سرمایه به ایران کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته