دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نخستین ترکش اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود؛

تاک‌شوهای محبوب آمریکایی تعطیل شدند

تاک‌شوهای محبوب آمریکایی تعطیل شدند
در حالی که از چند ساعت دیگر اعتصاب همگانی انجمن نویسندگان آمریکا آغاز می‌شود، اعلام شد تاک‌شوهای محبوب تلویزیونی در این مدت روی آنتن نمی‌روند.
کد خبر : 844909

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین ترکش اعتصاب دو هفته‌ای انجمن نویسندگان آمریکا، گریبان شوهای تلویزیونی محبوب این کشور را گرفت و چند برنامه پرطرفدار را تعطیل کرد. 

در این اعتصاب که قرار است از چند ساعت دیگر به طور رسمی آغاز شود، هزاران نویسنده عضو انجمن به مدت دو هفته دست از کار می‌کشند تا بتوانند جایگاه خود در آثار نمایشی و برنامه‌های تلویزیونی پردرآمد هالیوودی را به دست آوردند. 

اولین آثاری که از این اعتصاب لطمه می‌خورند تاک‌شوهای شبانه‌ای هستند که از شبکه‌های مختلف به روی آنتن می‌روند و حالا با این اعتصاب، در این ایام تعطیل خواهند شد. از جمله این برنامه‌ها که فعلا پخش نمی‌شوند می‌توان به تاک‌شوهای مجریان مطرحی همچون جیمی کیمل، جیمی فالن، استیون کولبر،و سث مایرز اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها مخاطبان میلیونی دارند و ویدئوهای زیادی از اجراهای مختلف‌شان به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی نیز بازنشر می‌شود. 

آخرین باری که اعضای انجمن نویسندگان آمریکا دست به اعتصاب زده بودند، به نوامبر سال ۲۰۰۷ تا فوریه سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد که در مقطعی ۱۰۰ روزه تمامی ۱۲۰۰۰ فیلمنامه‌نویس عضو این انجمن (در آن سال) دست از کار کشیدند. 

حالا باید منتظر ماند و دید این اعتصاب جدید که با درخواست‌های جدید از طرف انجمن همراه است، چه نتایجی دربردارد و در نهایت استودیوهای فیلمسازی و انجمن تهیه‌کنندگان به خواسته‌های انجمن نویسندگان پاسخ مثبت می‌دهند، یا خیر؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته