دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفتگو / تا اعلام سیاست های جدید وزارت صمت؛

متقاضیان خودرو به حاشیه بازار رفتند

متقاضیان خودرو به حاشیه بازار رفتند
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: با ریزش قیمت برخی محصولات در بازار خودرو تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار، قطعاً ادامه این روند تنها به تصمیم برنامه ریزان بر می‌گردد و خریداران و فروشندگان خودرو در انتظارسیگنال جدید از وزارت صمت می‌باشند.
کد خبر : 844841

 اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: امروز شاهد ریزش قیمت برخی محصولات در بازار خودرو تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هستیم و قطعاً ادامه این روند تنها به تصمیم برنامه ریزان در این بازار بر می‌گردد و خریداران و فروشندگان خودرو در انتظارسیگنال جدید از وزارت صمت می‌باشند.

این فعال صنفی گفت: حدود دوسال از تنش قیمت محصولات در بازار خودرو می‌گذرد و در این بین هیچ فرد آگاه و مسئول در این بازار توان برخورد با متخلفان و دلال بازی‌ها را نداشت.

نیاز خودرو ساز به افزایش رقابت در بازار  

به گفته کرمی؛ با توجه به تولید محصولات با کیفیت پایین و در برخی موارد به دور از استاندارد‌های جهانی، تبدیل شدن بازار خودرو به یک بازار سرمایه‌ای بسیار عجیب و در عین حال مخرب برای خودروساز و بازار این محصولات است.

او تصریح داشت: جهش ویران کننده قیمت خودرو‌های تولید داخل باعث شد که بیشتر خریداران از بازار به حاشیه کشانده شوند و در انتظار تثبیت قیمت‌ها بماند این در حالی است که صنعت خودروسازی کشور فقط با عرضه و فروش محصول و رقابت در بازار فروش می‌تواند سرپا بماند از این رو کاهش معاملات در بازار خودرو زنگ خطری برای صنعت خودرو سازی کشور است.

فروشندگان درانتظار تعیین تکلیف قیمت ها در بازار 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: امروز کمتر متقاضی واقعی تصمیم به خرید خودرو می‌گیرد چراکه با افزایش بی دلیل و غیر منطقی قیمت تولیدات داخلی، بازار در شوک بحران قیمت فرو رفته و خریداران واقعی به دنبال حفظ سرمایه‌های خود می‌باشند.

کرمی ادامه داد:‌از سوی دیگر فروشندگان نیز تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت بازار از هر معامله‌ای اجتناب می‌کنند و این وضعیت نشان از یک بازار پُر تنش، بی ثبات و در مجموع بدون مدیریت و بدون کنترل است.

به گفته این فعال صنفی؛ وضعیت بازار و قیمت خودرو در همین ماه‌های آتی کاملاً بستگی به عملکرد دولت و همچنین وزیر بعدی صمت دارد و دیگر به هیچ وعده‌ای تا اثبات و تحقق آن واکنش مثبت نشان نخواهد داد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تاکید داشت: ادامه ریزش بیش از ۱۰۰ میلیونی قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار و توسعه بخش تولیدات داخلی و افزایش عرضه خودرو در ماه‌های آینده فقط به عملکرد و سیاست‌های اجرایی وزیرجدید وزارت صمت بر می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته