دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1402 - 09:01
نماینده مجلس در گفتگو با آنا:

پیام سفر رئیسی به سوریه پایان رؤیای آمریکایی‌ها در منطقه است

پیام سفر رئیسی به سوریه پایان رؤیای آمریکایی‌ها در منطقه است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بزرگ‌ترین پیام حضور رئیس‌جمهور ایران در سوریه، اعلام شکست پروژه‌های آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا و مُهر تأییدی بر نابودی و محو همیشگی جریانات ساختگی مثل داعش و عناصر وابسته به آن‌ها است.
کد خبر : 844804

ابراهیم عزیزی نایب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به این سؤال که با توجه به روز خلیج‌فارس، مسئولین برای اثبات نام خلیج‌فارس چه اقدامی باید انجام دهند؟ گفت: نام خلیج همیشگی فارس خدشه‌ناپذیر است، موضوعی نیست که ما بخواهیم در مجامع بین‌المللی، مجامع جهانی و در رویکرد‌های دیپلماسی دنبال اثبات آن باشیم.

وی بیان کرد: اثبات نام خلیج‌فارس مانند اثبات خورشید است و مگر ماه را که در شب می‌تابد نیازمند اثبات آن هستیم؟ اما ما باید در جهت تحریف‌هایی که صورت می‌گیرد به مقابله بپردازیم؛ بنابراین رویکرد ما باید مقابله با تلاش‌هایی باشد که برای تحریف نام واقعی خلیج‌فارس صورت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این وظیفه‌ی همه دستگاه‌های دیپلماسی اعم از وزارت امور خارجه، همه ارکان نظام، مجلس شورای اسلامی و... است که با هر نوع تحریف نام خلیج‌فارس مقابله کنند. چون تحریف یعنی کتمان حقایق؛ یعنی القای غلط، دروغ و پوشاندن حقیقت.

عزیزی در مورد پیام سفر رئیس‌جمهور عراق به ایران و همچنین سفر رئیسی به کشور سوریه نیز،تصریح کرد: هم سفر رئیس‌جمهور عراق به ایران و هم سفر رئیس‌جمهور ایران اسلامی به سوریه، پیام‌های متعددی دارد. اولین پیام آن، پایان رؤیای آمریکایی‌ها برای منطقه و بزرگ‌ترین پیام آن، شکست آمریکایی‌ها در جامه عمل پوشاندن به طرح‌هایشان در منطقه است.

وی تأکید کرد: اساساً بزرگ‌ترین پیام حضور رئیس‌جمهور ایران در سوریه، اعلام شکست پروژه‌های آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا و مُهر تأییدی بر نابودی و محو همیشگی جریانات ساختگی مثل داعش و عناصر وابسته به آن‌ها است و نشان می‌دهد که اکنون کشور‌های منطقه به درستی مسیر همگرایی، هم‌افزایی و هماهنگی را طی می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: این سفر به معنی رسیدن به امنیت جامع منطقه‌ای و آغاز فصل تعاملات عمل‌گرایانه در منطقه است و شکست سیاست‌های آمریکا در مقابل سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب