دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

سهمیه ایران در حج تمتع امسال ۱۰۰ هزار نفر می‌شود؟

سهمیه ایران در حج تمتع امسال ۱۰۰ هزار نفر می‌شود؟
با برقراری روابط ایران با عربستان برخی از افزایش سهمیه حج تمتع تا 100 هزار نفر خبر می‌دهند. اما آیا این افزایش سهمیه ایران در حج سال جاری محقق می‌شود؟
کد خبر : 844675

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهمیه ایران در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که با برقراری روابط سیاسی با سعودی‌ها به نظر می‌رسد که قرار است این سهمیه به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد. البته سعودی‌ها پیش از این از اضافه نشدن سهمیه حج امسال خبر داده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته برخی از کشور‌ها همچون بنگلادش و هند و حتی اندونزی این سهمیه اضافه را دریافت کرده‌اند.

عربستان هم به عنوان میزبان این سفرها، سهمیه ۸۵۰ هزار نفری خود در حج سال جاری را افزایش داده و قرار است که ۵۰ هزار نفر به این تعداد افزوده شود.به این ترتیب سهمیه عربستان ۹۰۰ هزار نفر یعنی به اندازه تعداد حجاج سال گذشته خواهد بود.

امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر قرار است به حج تمتع مشرف شوند که البته با افزایش سهمیه برخی کشور‌ها این تعداد افزوده خواهد شد.

به نظر می‌رسد عربستان هم امسال سهمیه ایران را تا حدودی ارتقا دهد و به ۱۰۰ هزار نفر برساند. البته برخی معتقدند که این سهمه تا ۹۰ هزار نفر می‌رسد و بزودی این تعداد را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته