دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی وزارت صمت اعلام شد؛

دلایل کاهش قیمت خودرو طی روزهای اخیر

دلایل کاهش قیمت خودرو طی روزهای اخیر
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در دو هفته گذشته قیمت خودروهای خارجی به‌طور متوسط ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
کد خبر : 844423

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت صمت، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در خصوص کاهش قیمت خودرو، گفت: با استناد به آمار‌های اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران، می‌توان به کاهش متوسط ۱۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های مونتاژی و افت بیش از ۹۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی در دو هفته گذشته اشاره کرد.

وی با اشاره به آغاز تحویل پیش از موعد خودرو‌های طرح فروش یکپارچه از سوی ایران‌خودرو از روز جاری، افزود: افزایش عرضه و تحویل خودرو و همچنین مطرح شدن لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده، دلایل اصلی کاهش قیمت‌ها بوده است.

مهلت ویرایش تبدیل وضعیت در سامانه یکپارچه تمدید شد

سخنگوی وزارت صمت در ادامه از تمدید مهلت ویرایش تبدیل وضعیت افراد در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا فردا (یکشنبه، دهم اردیبهشت) خبر داد و اظهار داشت: مهلت ویرایش برای افرادی است که مشمول نوبت‌دهی دریافت خودرو در سال ۱۴۰۳ شده بودند و می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به تغییر مدل خودروهایشان اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد به دنبال انصراف دادن از این طرح و ثبت‌نام در نوبت دوم در مورخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه هستند، اما اکنون گزینه انصراف بسته شده است و این انسداد تا زمان انجام ویرایش تبدیل وضعیت افراد در سامانه یکپارچه فروش خودرو ادامه خواهد داشت؛ زیرا عده‌ای به اشتباه از کل طرح انصراف می‌دادند.

به گفته قالیباف پس از اتمام مهلت ویرایش در سامانه یکپارچه، گزینه انصراف مجدد فعالمی شود.

آغاز تعویض «کلید به کلید» تاکسی‌های فرسوده

وی همچنین از آغاز طرح تعویض کلید به کلید ۱۰ هزار تاکسی فرسوده از روز جاری خبر داد و گفت: به این منظور، سامانه nnhk.ir از امروز آماده اجرای طرح است. سازمان تاکسیرانی برای تعویض ۱۰ هزار تاکسی فرسوده با یکی از خودروسازان قرارداد دارد که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تاکسی خود را تحویل گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت صمت ادامه‌ داد: تعداد هفت‌هزار و ۵۰۰ نفر نیز تاکنون برای ثبت‌نام اقدام کرده و باید برای تکمیل فرآیند اقدام کنند و بقیه حدود ۳۰۰ نفر هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. در طرح کلید به کلید، صاحبان تاکسی‌های فرسوده به محض تحویل خودروی خود، تاکسی نو تحویل می گیرند و امید می‌رود امسال سرعت جایگزینی خودرو فرسوده شتاب بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته