دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1402 - 15:54
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

تحصیل هزار و ۵۰۰ دانشجوی روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاد بجنورد

تحصیل هزار و ۵۰۰ دانشجوی روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاد بجنورد
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد عنوان کرد: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی رشته روانشناسی و مشاوره در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
کد خبر : 844234

فاطمه اسماعیلی به مناسبت روز مشاوره و روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اظهار کرد: دفتر مشاوره این دانشگاه با بهره‌گیری از تخصص و مهارت مشاوران دلسوز در تلاش است گامی برای راهنمایی، پیشگیری، مسائل روانشناختی و افزایش سلامت روان دانشجویان و خانواده دانشگاهیان بردارد.

وی با بیان اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی پذیرای دانشجویان علاقه‌مند به رشته روانشناسی و مشاوره است، اضافه کرد: اکنون تعداد ۱۲ مشاور از همکاران هیئت علمی در زمینه‌های مختلف اعم از مسائل خانوادگی، زوج درمانی، پیش از ازدواج، اضطراب و افسردگی، مهارت‌های ارتباطی، روانشناختی، حقوقی و مذهبی در حال همکاری با مجموعه مرکز مشاوره دانشگاه هستند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، اهداف مرکز مشاوره را اینگونه بیان کرد: از اهداف دفتر مشاوره می‌توان پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان دانشجویان و خانواده دانشگاهیان، راهنمایی و هدایت دانشجو در راستای شناخت صحیح توانمندی‌ها و مشکلات خود و مشاوره و راهنمایی مؤثر برای تصمیم‌گیری آگاهانه و عاقلانه در راستای رفع مشکلات رفتاری، شناختی و عاطفی و خانوادگی و تحصیلی را ذکر کرد.

اسماعیلی متذکر شد: اکنون خدمات مشاوره فردی و گروهی در ایام هفته به‌صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شود و کارگاه‌های آموزشی زیادی با موضوعات روانشناسی ـ خانواده و تحصیلی در حال برنامه‌ریزی است که به‌زودی برگزار خواهند شد.

وی درباره اینکه استقبال دانشجویان و دانشگاهیان ازبرنامه‌های ترتیب یافته توسط مرکز مشاوره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چنین پاسخ داد: استقبال دانشجویان از فعالیت‌های مشاوره تاکنون بسیار خوب بوده، به‌خصوص در زمینه استفاده از مباحث مطرح شده در کارگاه‌ها استقبال بسیارخوبی را شاهد بوده‌ایم.

**تشریح خدمات مرکز مشاوره به دانشجویان و استادان

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در پاسخ به سؤال دیگر که این مرکز چه خدماتی به دانشجویان، استادان و کارکنان می‌دهد؟ گفت: خدمات ارائه شده در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره روانشناختی، مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی و کسب و کار، مشاوره تغذیه و ورزشی، مشاوره حقوقی، مشاوره فرهنگی و مشاوره دینی در قالب مشاوره فردی و گروهی است.

اسماعیلی تشریح کرد: دانشجویان نیازمند مشاوره می‌توانند برای دریافت نوبت مشاوره به صورت حضوری یا تلفنی به دفتر مشاوره واقع در ساختمان اداری طبقه دوم مراجعه کنند. خدمات مشاوره‌ای علاوه بر دانشجویان به مراجعان خارج دانشگاه نیز داده می‌شود.

وی درباره اینکه آیا خدمات مشاوره‌ای در خوابگاه دانشجویی نیز داده می‌شود؟ بیان کرد: بله. در خوابگاه دانشجویی نیز هر هفته مشاوره‌های فردی در زمینه‌های مختلف در محل دفتر مشاوره انجام می‌شود و دانشجویان در صورت لزوم می‌توانند به مرکز مشاوره مراجعه کنند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تأکید کرد: هر هفته مشاوران با حضور در اتاق‌های دانشجویی زمینه‌های ارتباطی و همدلی با دانشجویان را فراهم می‌کنند، علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی در رابطه با مسائل مختلف روانشناسی و ارتباطی و بهداشتی در سطح خوابگاه برگزار می‌شود.

اسماعیلی، مهم‌ترین اهداف مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تبیین کرد: از مهم‌ترین اهداف واحد مشاوره ارتقای فعالیت‌ها و ساخت کلینیک روانشناختی، افزایش خدمات مشاوره‌ای و استفاده از ظرفیت دانشجویان در قالب طرح همیار مشاور برای گسترش دادن خدمات و ارتقای سطح سلامت روانی جامعه دانشگاهی است.

وی برای ارتقای بیشتر مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد پیشنهاد کرد که برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مشاوران و همیار مشاوران و کارگاه‌های مختلف برای توسعه خدمات مشاوره تأثیرگذار است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های دکتری تخصصی روانشناسی عمومی، تربیتی، مشاوره و دوره کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، عمومی و مقطع کارشناسی روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته