دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1395 - 00:30
لیگ پانزدهم فوتبال به خط پایان رسید

جام قهرمانی در دستان آبی ها یا قرمز؟/ جدال نفس‌گیر قعرنشینان برای بقا

هشت دیدار هفته پایانی لیگ برتر روز جمعه برگزار می‌شود و سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند.
کد خبر : 84419

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فصل پانزدهم لیگ‌برتر فردا (‌جمعه) به پایان می‌رسد و تکلیف جام قهرمانی بالاخره بعد از سی‌هفته مشخص می‌شود. استقلال خوزستان، استقلال تهران و پرسپولیس سه تیم مدعی برای کسب قهرمانی هستندکه فردا برای تصاحب جام با هم به رقابت می‌پردازند.


پرسپولیس- راه آهن؛ سومین قهرمانی به دستان سرخ پوشان می رسد


شاگردان برانکو برای رسیدن به جام قهرمانی باید مقابل راه آهن به میدان بروند و این تیم را با اختلاف بسیار زیاد شکست دهند. البته پرسپولیسی ها همچنین امیدوارند که ذوب آهن استقلال خوزستان را متوقف کند تا جام قهرمانی به دستان سرخ پوشان برسد چرا که در این صورت حتی برتری یک بر صفر هم مقابل راه آهن به نفع پرسپولیس خواهد بود.


در طرف دیگر میدان هم تیم راه آهن کورسوی امید برای بقا در لیگ برتر را دارد و این اتفاق درصورتی رقم می خورد که آنها مقابل پرسپولیس پیروز میدان شود و دیدار ملوان و سیاه جامگان هم بدون برنده باشد.


به طور حتم راه آهنی کار سختی مقابل پرسپولیس دارند چرا که تیم پرسپولیس برای آخرین نبرد در لیگ برتر سخت در حال تمرین است و تنها در این دیدار کفشگری و کمندانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.


قطعا ورزشگاه آزادی فردا مملو از هواداران پرسپولیس است که برای تشویق تیمشان به ورزشگاه می‌روند تا پرسپولیس سومین جام قهرمانی را بالای سر ببرد.


استقلال خوزستان- ذوب آهن؛ ویسی شگفتی ساز لیگ می شود؟


دیگر بازی حساس هفته آخر لیگ مصاف دو تیم استقلال‌خوزستان و ذوب‌آهن خواهد بود. امسال تیم استقلال خوزستان با بازیکنان جوان خود عملکرد درخشانی در لیگ داشت. شاگردان ویسی برای رسیدن به جام قهرمانی باید ذوب آهنی ها را با تفاضل گل شکست دهند اما به طور حتم رویارویی با ذوب آهنی که عنوان برترین تیم لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده کار بسیار سختی خواهد بود. باتوجه به اینکه یحیی گل محمدی سرمربی تیم ذوب آهن قبلا پرسپولیسی بوده است این احتمال وجود دارد که او زمینه موفقیت تیم پرسپولیس را فراهم کند چرا که اگر ذوب آهنی ها مقابل استقلال خوزستان به برتری برسند در آنصورت پرسپولیس حتی با یک مساوی هم قهرمان لیگ خواهد شد.



استقلال تهران_ صبای قم؛ شانس کم آبی پوشان برای قهرمانی


استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی شانس بسیار کمی دارد. شکست مقابل تراکتورسازی تا حد زیادی استقلال را از کورس قهرمانی خارج کرد و حالا آنها تنها امیدشان این است که استقلال خوزستان و پرسپولیس مقابل حریفانشان مغلوب شوند وآنها با برتری مقابل صبا جام قهرمانی به دست آورند؛البته آن هم در شرایطی که شاگردان مظلومی با اختلاف بیش از یک گل موفق به شکست صبای قم شوند.


باخت در این دیدار حساس برای استقلال شاید به قیمت از دست دادن مقام سومی تمام شود، از این جهت که تراکتورسازی این شانس را دارد که تیم ته‌جدولی استقلال اهواز را با بیش از اختلاف سه گل شکست دهد. در این صورت آبی‌پوشان پایتخت برای کسب سهمیه آسیا فقط باید قهرمان جام حذفی شوند.حالا مظلومی برای اینکه بتواند در فینال جام حذفی روی نیمکت استقلال بنشیند، چاره‌ای جز شکست صبا در قم ندارد.



تراکتورسازی- استقلال اهواز؛ سهمیه آسیا در مشت قلعه نویی


تراکتورسازی هفته قبل مقابل استقلال تهران به پیروزی رسید تا نقشه های مظلومی را برای رسیدن به جام قهرمانی نقش بر آب کند. قرمزپوشان حالا در هفته پایانی لیگ باید مقابل تیم قعرنشین استقلال اهواز به میدان برود. شاگردان قلعه نویی اگر با تفاضل 4 گل مقابل استقلال اهواز به پیروزی برسد و استقلال هم مقابل صبای قم شکست بخورد شانس کسب سهمیه آسیایی را خواهد داشت. به طور حتم تیم استقلال اهواز مقابل تراکتورسازی کار بسیار سختی دارد و این بازی فرصت خوبی برای شاگردان قلعه نویی است تا تفاضل گل خودشان را بهتر کنند و امید هم داشته باشند که استقلال مقابل شاگردان دایی مغلوب شود و سهمیه آسیا را کسب کند.


فولاد- گسترش فولادتبریز؛ بازی بدون حساسیت!


این دیدار هیچ حساستی برای تیم ها ندارد. فولاد خوزستان هم اکنون در رده دوازدهم جدول قرار دارد و اگر در این دیدار مقابل گسترش پیروز میدان شود یک پله صعود خواهد کرد. شاگردان فراز کمالوند هم اکنون در رده نهم جدول قرار دارد و دغدغه ای ندارند.


سایپا- نفت تهران؛ خداحافظی منصوریان با نفت؟


شاگردان منصوریان به دلیل نامشخص بودن وضعیتشان برای به پایان رسیدن لیگ لحظه شماری می کند البته این تیم شانس کمی هم برای کسب عنوان چهارمی دارند و آن شانس این است که تیم تراکتورسازی مقابل استقلال اهواز شکست بخورد و از طرفی دیگر هم نفتی ها مقابل سایپا با اختلاف بیشتر از یک گل به پبروزی برسد. سایپا با بردی که هفته گذشته مقابل استقلال اهواز به دست آورد این شانس را دارد در صورت پیروزی مقابل نفت به رده هفتم جدول صعود کند.


ملوان بندرانزلی - سیاه‌جامگان مشهد؛ نبرد نفسگیر برای بقا


این بازی هم یکی از حساس ترین بازی های لیگ برتر است چرا که هر دو تیم برای بقا در لیگ برتر تلاش می کنند. تیم ملوان در صورت پیروزی مقابل سیاه جامگان در لیگ برتر ماندگار می شود و تیم سیاه جامگان به لیگ دسته یک سقوط می کند. البته تساوی در این دیدار هم به ضرر هر دو تیم می شود و ممکن است آنها به لیگ دسته یک سقوط کنند و اگر راه آهن مقابل پرسپولیس پیروز شود در آنصورت راه آهن در لیگ برتر می‌ماند ملوان و سیاه جامگان رفتنی می‌شوند.



سپاهان- پدیده؛ پایان کابوس برای سپاهان


سپاهان در رده دهم و پدیده روی پله یازدهم است. این مسابقه حساسیتی در جدول ندارد. زردپوشان اصفهانی به دنبال برد در این بازی هستند تا شاید بتوانند فصل کابوس‌وار خود را با یک برد تمام کنند. پدیده هم برای رسیدن به رتبه تک رقمی وکسب عنوان نهمی تلاش می کند.


برنامه هفته سی‌ام لیگ برتر


جمعه 24 اردیبهشت 95 همه دیدارها ساعت 18 آغاز می‌شود.


پرسپولیس-راه آهن- ورزشگاه آزادی


تراکتورسازی تبریز- استقلال اهواز- ورزشگاه یادگار امام تبریز


استقلال خوزستان- ذوب آهن- ورزشگاه تختی


فولاد خوزستان- گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه غدیر


سایپا- نفت تهران- ورزشگاه پاس قوامین


فولاد مبارکه سپاهان- پدیده خراسان- ورزشگاه فولاد شهر


سیاه جامگان مشهد- ملوان بندر انزلی- ورزشگاه ثامن


صبای قم- استقلال تهران- ورزشگاه یادگارامام قم




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته