دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1402 - 13:50
در گفت و گو با آنا

ملی پوش سوارکاری: اسب‌های ایرانی قابلیت بالایی دارند/قیمت هر اسب مانند اتومبیل متفاوت است

ملی پوش سوارکاری: اسب‌های ایرانی قابلیت بالایی دارند قیمت هر اسب مانند اتومبیل متفاوت است
ملی‌پوش سوارکاری گفت: اسب‌های ایرانی قابلیت بالایی دارند، اما برای بازی‌های آسیایی باید خود سوارکاران اسب از کشور‌های دیگر خریداری کنند.
کد خبر : 844071

نغمه خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تبیین پیشینه‌ایی از فعالیت‌های ورزشی‌اش اظهار داشت: من از پنج سالگی بنا به علاقه‌ای که داشتم شروع به سوارکاری کردم و حدود بیست و چهار سال است که در رشته پرش با اسب حضور دارم. 
 
وی درباره برگزاری مسابقات جام ققنوس گفت: این مسابقات نخستین رویدادی بود که در سال جاری و در رشته سوارکاری برگزار می‌شد و خیلی سطح کیفی خوبی هم داشت. بالاخره برنامه‌ای که برای مسابقات شروع فصل گذاشته‌اند برای ورزشکاران و اسب‌های آنان بسیار مناسب است. 
 
ملی‌پوش سوارکاری در خصوص برنامه‌های آینده خودش عنوان کرد: رشته سوارکاری چندین رشته زیرشاخه دارد که یکی از آن‌ها رشته پرش با اسب است. خوشبختانه فینال جهانی پرش با اسب هم به ایران واگذار شده و ان‌شاءالله در خردادماه سال جاری این رویداد مهم را برگزار خواهیم کرد و امیدوارم در آن رقابت عملکرد خوبی داشته باشیم. 

**خود فدراسیون باید نفرات هانگژو را مشخص کند
 
خانجانی در خصوص بازی‌های آسیایی تصریح کرد: یکسری از سوارکارانی که این قابلیت را داشتند و صاحب اسب هم دارند در کنار آن نیز خوشبختانه از نظر فنی توانمند هستند کار‌های مربوط به ثبت‌نام خودشان را انجام داده‌اند و حالا نسبت به مسابقات انتخابی تیم ملی فدراسیون کار‌های مربوط به این مساله را انجام خواهد داد تا یکسری از نفرات به این رویداد مهم بروند. 

**به صورت حرفه‌ای از رشته سوارکاری درآمدزایی نمی‌کنم
 
وی در مورد اینکه دوران سرپرستی زندی را در فدراسیون سوارکاری چطور می‌بیند، گفت: خداراشکر من خانجانی به عنوان یک شخصی از جامعه سوارکاری که هم صاحب اسب در این جامعه هستم و هم به صورت حرفه‌ای از این رشته درآمدزایی نمی‌کنم مشکلی تا الان برای من از طرف فدراسیون وجود نداشته است و همه جوره به ما لطف و محبت داشته‌اند. 

**برای بازی‌های آسیایی باید خود سوارکاران اسب از کشور‌های دیگر خریداری کنند
 
ملی‌پوش سوارکاری با اشاره به اینکه خود ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی باید اسب خریداری کنند، عنوان کرد: ما به دلیل اینکه کشور ما جزو کشور‌های قرنطینه مشکی محسوب می‌شود، نمی‌توانیم اسب‌ها را جا به جا یا حتی به کشور‌های دیگر بفرستیم، هر چند اگر از قبل درباره این موضوع فکر وبرنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام می‌شد، شاید می‌توانستیم به چین اسب بفرستیم. زیرا در گذشته هم این سابقه وجود داشته از ایران اسب برای مسابقه به کشور‌های دیگر بفرستیم. چیزی که است شاید اسب‌های ایرانی قابلیت بالایی داشته باشند، اما در شرایط فعلی برای بازی‌های آسیایی باید خود سوارکاران اسب از کشور‌های دیگر خریداری کنند. 

**رشته سوارکاری مانند فرمول وان هزینه‌بر است
 
خانجانی درباره اینکه قیمت یک اسب خوب چه مبلغی است، عنوان کرد: ماشین از رده پایین تا رده بالا دارد و رشته سوارکاری هم رشته پُر هزینه‌ای است به طوری که مانند فرمول وان هزینه زیادی در بردارد و هر اسبی هم چنین شرایط مشابه‌ای دارد و از لحاظ قیمتی متفاوت است. 

**از لحاظ فنی سوارکاران با استعدادی داریم که انگیزه فراوانی برای درخشش در هانگژو دارند
 
وی در مورد اینکه فکر می‌کنی در هانگژو چه نتیجه‌ای بگیری، اظهار داشت: در ۱۰ سالی که خارج از ایران بودم و تحصیل می‌کردم مسابقات بزرگی را شرکت کردم و به همین دلیل در خودم می‌بینم تا بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم؛ هر چند تا به الان در بازی‌های آسیایی نرفته‌ام، ولی خوب در رده ۱۴۰ سانتی متر برگزاری مسابقات ققنوس یک پیش زمینه خوبی برای حضور ما در هانگژو تلقی شد. خداراشکر اسب‌های خوب و سوارکاران توانمندی به نسبت سایر کشور‌ها داریم که حس خوبی دارند و اگر بتوانیم این مساله را بیشتر در بین عموم رایج‌تر کنیم می‌توانیم به رقم خوردن اتفافات خوب در آینده امیدوارتر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته