دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1402 - 09:08
آنا گزارش می‌دهد

کدام کشتی‌گیران آمریکایی مجوز حضور در فاینال ایکس را گرفتند؟

کدام کشتی‌گیران آمریکایی مجوز حضور در فاینال ایکس را گرفتند؟
مسابقات اوپن آمریکا در حال برگزاری است، در شرایطی که مثل چرخه ایران؛ تعدادی از قهرمانان بنام این کشور از حضور در آن معاف هستند.
کد خبر : 844070

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات کشتی اوپن آمریکا از روز‌های گذشته آغاز شده و جی‌دن کاکس و گیبل استیوسون شاخص‌ترین نفراتی بودند که در این رقابت‌ها روی تشک رفته و به فینال رسیدند. جیسون نولف در ۷۴ کیلو و زاهید والنسیا در ۸۶ کیلو هم دیگر فینالیست‌های مسابقات اوپن بودند.

طبق فرآیند انتخابی آمریکایی‌ها، آن‌ها سه مسابقه برای انتخاب ملی‌پوش خود برگزار می‎‌کنند. اولی مسابقات اوپن است که هم‌اکنون در حال برگزاری است و کشتی‌گیرانِ بدون رنکِ این کشور در آن حضور پیدا می‌کنند. حدودا یک ماه بعد از آن نیز مرحله دوم با حضور ملی‌پوشانِ بدون مدال این کشور به انجام می‌رسد که برنده دو مسابقه، در نهایت در فاینال ایکس که مرحله پایانی انتخابی است، شرکت کرده و برنده آن (۲ برد از سه مسابقه) به عضویت تیم ملی آمریکا درخواهد آمد.

امسال باتوجه به نتایجی که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد رقم خورد توماس گیلمان در ۵۷ کیلو، یانی دیاکو میهالیس در ۶۵ کیلو، زین رتفورد در ۷۰ کیلو، کایل دِیک در ۷۴ کیلو، جردن باروز در ۷۹ کیلو، دیوید تیلور در ۸۶ کیلو، جی‌دن کاکس در ۹۲ کیلو و کایل اسنایدر در ۹۷ کیلوگرم مجوز حضور در فاینال ایکس را داشتند.

در صربستان ۲۰۲۲، گیلمان با شکست مقابل زلیم‌خان آباکاروف نایب قهرمان جهان شد. یانی دیاکو میهالیس مقابل رحمان عموزاد باخت و نقره جهانی گرفت. زین رتفورد هم در فینال مغلوب تائیشی ناریکانی شد و به نقره رضایت داد. کایل دِیک، اما سالکازانوف را برد و قهرمان جهان شد.

کدام کشتی‌گیران آمریکایی مجوز حضور در فاینال ایکس را گرفتند؟

جردن باروز از سد محمد نخودی گذشت و دیوید تیلور هم با شکست حسن یزدانی قهرمان جهان شدند. جی‌دن کاکس به کامران قاسم‌پور باخت و نقره گرفت و کایل اسنایدر هم با غلبه بر تساکولوف قهرمان جهان شد.

این مدال‌ها مجوز غیبت این نفرات در مسابقات اوپن و مرحله دوم انتخابی تیم ملی بود؛ بنابراین گیلمان، دیاکومیهالیس، رتفورد، دِیک، باروز، تیلور، کاکس و اسنایدر در فاینال ایکس با برنده دو مسابقه قبلی کشتی خواهند گرفت.

البته کار برای جی‌دن کاکس به گونه دیگری پیش خواهد رفت. او از شرکت در مسابقات اوپن وزن ۹۲ کیلو معاف بود، چون در این وزن رنک داشت و نفر برتر آمریکایی‌ها بود، اما باتوجه به تصمیمش برای تغییر وزن و رفتن به ۹۷ کیلو، باید کار خود را از مسابقات اوپن شرکت می‌کرد که در این رقابت‌ها هم فینالیست شده است.

تیم ملی آمریکا سال گذشته در غیاب روس‌ها در بلگراد قهرمان جهان شد و امسال نیز همچنان مدعی شماره یک قهرمانی جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب