دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1402 - 14:29
در هفدهمین مسابقات روبوکاپ آزاد ایران؛

۵ تیم در لیگ کاوشگر ماه مسابقات روبوکاپ رقابت می‌کنند

۵ تیم در لیگ کاوشگر ماه مسابقات روبوکاپ رقابت می‌کنند
۵ تیم در هفدهمین مسابقات روبوکاپ آزاد ایران در لیگ کاوشگر ماه به رقابت می‌پردازند.
کد خبر : 843901

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، بهزاد مکی زاده مسئول برگزاری لیگ میکرو کاوشگر ماه و نماینده مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین دوره این لیگ توسط پژوهشگاه فضایی و واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: در این لیگ انتظار می رود که ربات های عرضه شده، ساده ترین ماموریت هایی که در ماه اجرایی می شود را انجام دهند. 

مکی زاده با اشاره به این ماموریت ها گفت: گردش و تفحص بر روی ماه، پیدا کردن علایم حیاتی، جمع آوری نمونه ها از ماموریت‌های این رباتها بوده است.

 وی عنوان کرد: برای هر کدام از این آیتم ها، امتیازی در نظر گرفته شده است و هر تیمی که بیشترین امتیازات را دریافت کند، برنده این رقابت می شود. 

مسئول برگزاری لیگ میکروکاوشگر ماه خاطر نشان کرد: در اولین دوره از برگزاری این رقابت، 10 تیم ثبت نام کرده بودند که با داروی مدارک فنی، 5 تیم برای حضور در این لیگ انتخاب شدند. 

وی با تاکید بر اینکه ما برای حضور این 5 تیم در این رقابت‌ها حمایت کردیم، یادآور شد: مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی از تیم های منتخب حمایت مالی کرد تا تیم ها بتوانند ربات های خود را طراحی و پیاده سازی کند. 

مکی زاده با بیان اینکه ربات های عرضه شده در این لیگ، از سوی تیم ها طراحی شده است، اضافه کرد: تیم های منتخب مشمول حمایت های پژوهشگاه خواهد شد که شامل موارد چون زمینه سازی برای ایجاد شرکت، حمایت از آنها برای حضور در مرکز نوآوری پژوهشگاه، استفاده از امکانات آزمایشگاهی پژوهشگاه می شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته