دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جشنواره فیلم اروپا:

تاریخ برگزاری جشنواره فیلم اروپا (EFA) از ۲۰۲۶ تغییر میکند

تاریخ برگزاری جشنواره فیلم اروپا (EFA) از ۲۰۲۶ تغییر میکند
جشنواره فیلم اروپا خبر داد که تاریخ برگزاری جشنواره فیلم اروپا (EFA) از ۲۰۲۶ تغییر میکند.
کد خبر : 843872

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فیلم اروپا خبر از یک تغییر و تحول بزرگ در تاریخ هایش داده است. از سال ۲۰۲۶، مراسم آکادمی فیلم اروپا اواسط ژانویه برگزار خواهد شد، یعنی درست وسط فصل جوایز و قبل از هر دو جایزه بفتا و اسکار.

در گذشته مراسم آکادمی فیلم اروپا در ماه دسامبر برگزار می‌شد و به نوعی پایان سال سینمایی اروپا را اعلام می‌کرد. اما تحت مدیریت مدیرعامل جدید این نهاد، ماتیس ووتر نول و رئیس هیئت مدیره آن مایک داونی، این مراسم دستخوش تحولاتی می‌شود تا رخنمایه و اهمیتش را در دنیای فیلم بین المللی افزایش دهد.

آکادمی فیلم اروپا در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد گفته است: «با انتقال مراسم جشنواره فیلم اروپا به یک ماه جلوتر و آغاز سال، نامزد‌ها و برنده‌های اروپایی بیشتر در فصل جوایز بین المللی ازجمله اسکار دیده می‌شوند.»

سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم اروپادر دسامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. ولی دوره سی و هشتم، با یک وقفه ۱۳ ماهه در ژانویه ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد و به ستایش فیلم‌های اروپایی اکران شده در سال قبل می‌پردازد. نامزد‌های این جشنواره تا قبل از اواسط نوامبر هر سال اعلام می‌شوند. این تاریخ جدید باعث می‌شود که این جشنواره یک هفته بعد از گلدن گلوبز و قبل از بسته شدن پنجره رای دهی به نامزد‌های اسکار برگزار شود.

تاریخ دسامبر مدت‌ها بود که معضل جشنواره فیلم اروپا بود. به جای نشان دادن و تقویت فیلم‌های اروپایی، درعوض این جشنواره اغلب به عنوان یک دور پیروزی نهایی برای فیلم‌هایی عمل می‌کند که مدت هاست دوره جوایز خود را به پایان رسانده اند.

آکادمی فیلم اروپا می‌گوید که تصمیمش برای تغییر تاریخ برگزاری این جشنواره را بعد از بحث و گفتگوی مفصل با سازمان‌ها و جشنوار‌های معتبر سینمایی دنیا اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته