دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احیاء ۳۰۰۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای دولت سیزدهم؛

معاون وزیر صمت: وزارت صمت به دنبال رفع مشکل سرمایه در گردش صنایع کوچک است

معاون وزیر صمت: وزارت صمت به دنبال رفع مشکل سرمایه در گردش صنایع کوچک است
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به هدف‌گذاری احداث ۲۵ شهرک صنعتی جدید و صدور مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید، گفت: ۲ هزار و ۴۳۰ واحد صنعتی در سال گذشته افزایش ظرفیت تولید داشته و ۳ هزار و ۳۲ واحد صنعتی راکد نیز از آغاز روی کار آمدن دولت احیاء شده است.
کد خبر : 843844

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی رسولیان شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد اشتغالزایی در کشور مربوط به صنایع کوچک بوده و نقش موثری در تولید و اشتغال کشور بر عهده دارد، اما عدم اختصاص تسهیلات بالای بانکی به صنایع کوچک انتقادات و گلایه واحدهای تولیدی کوچک را برای تامین سرمایه در گردش به همراه داشته که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل این مشکل با تصویب تبصره ۱۸ و اختصاص مانده حساب از محل منابع صنایع بزرگ کشور با عنوان طرح تام به دنبال ارائه راهکار و مرتفع کردن مشکلات مربوط به سرمایه در گردش صنایع کوچک است.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته طی توافق با بانک توسعه تعاون نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به موضوع تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنایع کوچک اختصاص یافته که سهم استان اردبیل از این مبلغ بیش از ۲۱ میلیارد تومان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احیای واحد‌های تولیدی و صنایع راکد افزود: شناسایی مشکلات و احیای واحدهای صنعتی از اولویت‌های وزارت صمت  است و در طی سال‌های گذشته بیش از ۳ هزار واحد از صنایع کوچک احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رسولیان به ضرورت تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی از جمله آب، برق، گاز، راه و مخابرات فراهم است و احداث ۲۵ شهرک صنعتی جدید نیز از جمله اهداف پیش رو است و در اردبیل نیز ایجاد شهرک صنعتی جدید در مقیاس بزرگتر از ضرورت‌های حال حاضر استان است.

حمایت از شرکت‌های ‌دانش بنیان در دستور کار است

وی بیان کرد: حمایت از شرکت‌های ‌دانش بنیان در دستور کار است که در این راستا مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور صادر شده و راه‌اندازی ۲۰ شرکت هم جانمایی شده است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۰ واحد تبدیل به دانش بنیان شدند.

۳هزار و ۳۲ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شده است 

رسولیان با بیان این‌که از زمان روی کار آمدن دولت، ۳ هزار و ۳۲ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شده است، افزود: از این تعداد هزار و ۳۲۰ واحد در سال ۱۴۰۰ و هزار و ۷۱۲ واحد هم در سال ۱۴۰۱ به چرحه تولید بازگشتند.

وی از افزایش ظرفیت تولید ۲ هزار و ۴۳۰ واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: امسال هم رویکرد وزارتخانه شناسایی شرکت‌ها یا واحدهای تولیدی پیشران و توانمند بوده تا این شرکت‌ها به احیای واحدهای صنعتی غیرفعال، مسوولیت احیای آنها را برعهده بگیرند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب