دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1395 - 11:34

مشکلات ناشی از تحریم‌های باقی‌مانده در صنعت هتلداری ایران از نگاه نشریه انگلیسی

مجله Hotelier Middle East در شماره تازه خود گزارشی تحلیلی از وضعیت صنعت هتلداری در ایران و تحولات آن در سال‌های اخیر منتشر کرده است.
کد خبر : 84383

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در گزارش مجله Hotelier Middle East که روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت منتشر شده، آمده است که «با استقبال ایران از مسافران تازه در پرتو لغو تحریم‌های هسته‌ای، واضح است که صنعت هتلداری آن کشور خیلی چیزها در چنته خواهد داشت تا عرضه کند. هتل‌ها به یک نقطه کانونی خاص برای کسب و کار و گردهم‌آیی‌های بین‌المللی در منطقه بدل می‌شوند، و بسیار محتمل است که هتل‌های بزرگ زنجیره‌ای از افرادی که اولین بار است به ایران می‌آیند، پذیرایی کنند.»


نویسنده این گزارش، استوارت لینهی که تحلیلگر و مشاور امور هتلداری بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌ها نیز بوده و هست، در ادامه نوشته است: « به نظر می‌رسد که در ایران بعد از یک دوره 35 ساله، توسعه هتل به یک فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه بزرگ بدل شده است. با این حال مشکلاتی نیز در مورد صدور ویزا و مسائل مرتبط با سبک زندگی برای اتباع کشورهای خاصی که مایل به دیدار از ایران هستند، وجود دارد.


بدیهی است که برخی از هتل‌های زنجیره‌ای قبل از ایجاد کسب و کار خود در ایران درنگ می‌کنند و دو دل هستند. هنوز هم تحریم‌های متعدد غیر هسته‌ای در مورد ایران، به ویژه از جانب ایالات متحده وجود دارد که بالقوه سرمایه‌گذاری در بخش هتلداری و معاملات با ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»


در گزارش این مجله به زبان انگلیسی که زیر مجموعه گروه انتشاراتی انگلیسی-اماراتی ITP است، آمده که برای تأمین مالی مورد نیاز صنعت هتل به منظور آنکه متحول شود، لازم است که سایر تحریم‌ها نیز حذف شود. نویسنده با اشاره به وجود نگرانی‌های سازمان بین‌المللی FATF که یک سازمان جهانی نظارت بر پول شویی و فعالیت ‌های عیرقانونی دیگر است و ماهیت اساسی سیاست تحریم‌های آمریکا، گفته است اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند، لازم است از مشاوره مناسب بهره‌مند شوند تا مشمول مجازات‌های مربوط شده به نقض تحریم‌های مربوط به ایران نشوند.


نویسنده همچنین به مسائلی در مورد سیستم حقوقی و قضایی در ایران اشاره کرده که ممکن است آشنا نبودن با آن‌ها برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی مشکل ایجاد کند.


در پایان مقاله آمده است که هتلداری فرصت های بسیار برای کسب و کار و صنعت گردشگری در ایران فراهم می‌آورد و می‌توان به آینده صنعت هتلداری در ایران خوش‌بین بود اما آن‌هایی می‌توانند امیدوار باشند که مسائل مربوط به تحریم‌های فرامنطقه‌ای را از نظر دور ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته