دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1402 - 18:55
با حضور مسئولان انجام شد؛

تجلیل از ۱۶۰ برگزیده جشنواره قرآنی سما در رشت

تجلیل از ۱۶۰ برگزیده جشنواره قرآنی سما در رشت
مراسم تجلیل از ۱۶۰ نفر از برگزیدگان جشنواره قرآنی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در بخش کارکنان و دانش‌آموزان با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر : 843818

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از رشت، مراسم تجلیل از ۱۶۰ نفر از برگزیدگان جشنواره قرآنی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در بخش کارکنان و دانش آموزان با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و تیمور آمار دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان برگزار شد.

تیمور آمار دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت پرورش مقدم بر آموزش است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها در نظام تعلیم و تربیت پرورش نسلی است که قرار است در ایران اسلامی در مسئولیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصای مثمر ثمر باشند.

 

تجلیل از ۱۶۰ برگزیده جشنواره قرآنی سما در رشت

 

آمار گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در مجموعه سما هم راستا با برنامه‌های ملی و مذهبی مانند پاسداشت زبان فارسی، جشنواره آیین‌های سرزمین من، ایستگاه گفتمان فرهنگی و طرح قدس هر ساله در سطوح مختلف واحد، استان و کشور برگزار می‌شود.

معاون امور مدارس سمای استان گیلان پژوهش در ادبیات دینی را پیشانی فعالیت‌های قرآنی در مدارس و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین وظیفه مدارس و دانشگاه پژوهش است به نحوی که دانش آموزان و دانشجویان فهم و درک درستی از آموزه‌های قرآنی داشته باشند.

 

تجلیل از ۱۶۰ برگزیده جشنواره قرآنی سما در رشت

 

آمار افزود: نماز و ارتباط با آموزه‌های قرآنی برای اینکه اثر گذاری بهتری در شخصیت فردی و اجتماعی برجای بگذارد باید به عنوان یک ضرورت نه عادت در خانواده‌ها نهادینه شود.

حجت الاسلام سیدمحمد صفوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرزندان قرآنی سما بیان کرد: باید از کودکی بچه‌ها را با قرآن آشنا کرد تا قرآن با جسم و جانشان عجین و نهادینه شود.

مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اگر فرزندان ما از کودکی طعم و لذت قرآن را بچشند این همیشه در وجود آن‌ها ماندگار است و فرزندان قرآنی در پناه و نور هدایت قرآن قرار می‌گیرند.

 

تجلیل از ۱۶۰ برگزیده جشنواره قرآنی سما در رشت

 

صفوی با بیان اینکه باید فاصله خانواد‌ها را با آموزه‌های قرآنی کم کنیم گفت: خوشا به حال پدران و مادرانی که فرزندان خود را تشویق می‌کنند که پیرو قرآن باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان روایتی از اهل بیت علیهم السلام که در زمان فتنه‌ها بندگان باید به خدا، ائمه و قرآن پناه ببرند افزود: خواندن قرآن و عمل به آموزه‌های معصومین و قرآن جزء باقیات و صالحات خانواده‌ها است.

 

تجلیل از ۱۶۰ برگزیده جشنواره قرآنی سما در رشت

 

به گزارش آنا، ۲ هزار دانش آموز مدارس سمای واحد رشت در جشنواره قرآنی سما (طرح قدس) حضور داشتند که در مرحله مدرسه و واحد با هم رقایت کردند. نفرات اول هر رشته باید ۱۰ اردبیهشت در مرحله استانی با منتخبین واحد‌های لاهیجان، انزلی آستارا و لنگرود رقابت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته