برنامه نامزدهای انتخاباتی ترکیه رنگ و بوی اقتصادی گرفت
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نامزدهای انتخابات عمومی ترکیه بر وضعیت اقتصادی کشور تمرکز دارند و در صورت پیروزی، دستور کار دوره قدرت خود را تعیین میکنند.
با نزدیک شدن به انتخابات ترکیه، سایه اقتصاد بر فضای عمومی جامعه سایه انداخته است و وضعیت اقتصادی این کشور به وضوح بر وعدهها و برنامههای کاندیداها و همچنین نگرانیهای رای دهندگان تمرکز دارد.
با وجود قدرت اقتصاد در این انتخابات که در ۲۴ اردیبهشت برگزار میشود، برخی میگویند که در نتیجه دوقطبی شدن شدید سیاسی، اقتصاد تأثیر قابل توجهی بر جهت گیریهای رای دهندگان ناظر (پایگاه نظارتی انتخاباتی احزاب ترکیه) نخواهد داشت.
اقتصاد در ترکیه مهمترین رویکرد حزب عدالت و توسعه در سالهای اولیه آن است، زیرا سیاستهای این حزب ترکیه را آزاد کرد، به رهایی بسیاری از شهروندان از فقر کمک کرد و میلیونها ترک را به صفوف طبقه متوسط منتقل کرد.
با آمدن اردوغان دو دهه پیش، اقتصاد ترکیه به تازگی شروع به بهبودی از بحران ۲۰۰۱ کرده بود. یک دهه بعد، متوسط درآمد در بالاترین سطح خود قرار گرفت و تولید ناخالص داخلی سرانه ترکیه افزایش یافت.
از سوی دیگر، اقتصاد به دلیل شرایط بد اقتصادی و معیشتی که بسیاری آن را به سیاستهای رسمی اقتصادی در سالهای اخیر و عواقب زلزلههای ترکیه نسبت میدهند، برجستهترین انتقاد اخیر به دولت است.
انتهای پیام/