دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1402 - 10:38
با حضور وزیر کار؛

مخازن ذخیره‌سازی قیر آبادان افتتاح شد

مخازن ذخیره‌سازی قیر آبادان افتتاح شد
همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خوزستان، مخازن ذخیره‌سازی قیر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبادان افتتاح شد.
کد خبر : 843659

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مخازن ذخیره‌سازی قیر در یکی از شرکت‌های نفتی آبادان وابسته به وزارت تعاون، صبح امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه با حضور سید‌صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

اجرای این طرح پس از یک وقفه چند ساله از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد و امروز همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خوزستان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است طرح مخازن ذخیره‌سازی قیر افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه در برداشت و در طول ساخت برای ۷۰ نفر شغل ایجاد کرد.

فراهم‌شدن امکان ذخیره‌سازی ۲۰ هزار تنی قیر در ۴ مخزن ۵ هزار تنی از دیگر مزایای این طرح بوده و با اضافه‌شدن این مخازن ظرفیت ذخیره‌سازی کارخانه قیر آبادان افزون بر ۳۵ هزار تن خواهد شد.

شرکت نفتی مذکور همراه با پایانه صادراتی آن در بندر ماهشهر و امکان ذخیره‌سازی ۱۳ هزار تنی قیر ۱۳۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

اشتغال‌آفرینی، تحقق شعار سال و رشد تولید، امکان بارگیری کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تنی و تأمین قیر بازار داخلی از اهداف احداث این مخازن ذخیره‌سازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته