دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1402 - 10:13
گفتگو/ عملکرد نهادهای فرهنگی زیر ذره‌بین مجلس

قانون حجاب کارآیی دارد؛ دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را اجرا نمی‌کنند

قانون حجاب کارآیی دارد؛ دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را اجرا نمی‌کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون عفاف و حجاب قانون جامعی بود که بیش از ۳۰ دستگاه را در این زمینه مکلف می‌کرد. اما متأسفانه مدیران مربوطه و عمده این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند که اگر عمل کنند قانون، کارایی دارد.
کد خبر : 843182

امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود قانون عفاف و حجاب عملاً خروجی خاصی دیده نمی‌شود؟ گفت: قانونی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد، قانونی همه‌جانبه بود که در اجرا ایراد داشت و در گزارش نظارتی مجلس نیز به آن اشاره شد. در این گزارش مشخص شد که عمده دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل نکرده‌اند و مشکل به عدم اجرای قانون بر می‌گردد، نه خود قانون!

وی بیان کرد: قانون عفاف و حجاب نیاز به تکمله‌هایی دارد که هم‌اکنون نیز مورد بحث است. البته هم طرح پیشنهادی مجلس و هم‌نظر رئیس مجلس، این بود که باید به‌صورت لایحه مطرح شود وگرنه اصل قانون، قانون جامعی بود که بیش از ۳۰ دستگاه را در این زمینه مکلف می‌کرد؛ متأسفانه مدیران مربوطه و عمده این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند که اگر عمل کنند قانون، کارایی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم اجرای قانون، دلیل بر ضعف آن نیست. این مسئله به ضعف مجری مربوط می‌شود که مجلس نقش نظارتی خود را ایفا و اعلام کرد که چه دستگاه‌هایی وظایف خود را اجرا نکرده‌اند و درحال پیگیری است که آن دستگاه‌ها وظایف اجرایی خود را شروع کنند.

بیشتر بخوانید:

اصلاح وضعیت حجاب در جامعه باید از بدنه دولت آغاز شود

بانکی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا این دستگاه‌ها به کمیسیون فراخوانده شده‌اند یا خیر؟ متذکر شد: بله! ۶ ماه است که به‌طور مرتب این دستگاه‌ها به کمیسیون فرهنگی فراخوانده شده و مورد سؤال قرار گرفته‌اند و هشدار‌ها به آن‌ها داده شده است. 

وی تصریح کرد: وزارت کشور و نیروی انتظامی به میدان آمدند و باید حمایت شوند و سایر افراد نیز به‌جای اظهارنظر‌هایی که تضعیف‌کننده این مجموعه‌ها باشد، حرف‌های خود را عملی کنند. همه موافق کار فرهنگی هستند! ولی دستگاه‌های فرهنگی وظیفه خود را اجرا نمی‌کنند. به‌جای اینکه وزارت کشور و نیروی انتظامی را نقد کنیم، باید دستگاه‌هایی که به وظایف عمل نمی‌کنند را نقد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته