دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1402 - 09:41
دبیرکل جامعه اصناف و بازار در گفتگو با آنا:

سازمان بازرگانی برای دولت «گشایش اقتصادی» نمی‌آورد

سازمان بازرگانی برای دولت «گشایش اقتصادی» نمی‌آورد
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار مهمترین مسئله را ثبات اقتصادی عنوان کرد و گفت: تشکیل سازمان بازرگانی برای دولت گشایشی به همراه نخواهد داشت.
کد خبر : 843074

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تمایل دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی، گفت: هر کدام از سازمان‌ها یک تکلیفی را برعهده دارند و باید از قبل درباره وظایف و برنامه‌های آن تصمیم گیری درست اتخاذ شود. اینکه ما مدام فعالیت‌ها را گسترده کنیم، اما در عمل نتوانیم کار را جمع کنیم، این خود تبدیل به معظل بزرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه درباره این مسائل مجلس هم باید حتما نظر خود را ارائه کند چرا که نمایندگان، وکلای مردم هستند و دولت نیز باید مجری مصوبات مجلس باشد، تاکید کرد: البته در بعضی قسمت‌ها این اختیار با خود وزارتخانه‌ها است، اما باز نمی‌تواند بدون مشورت مجلس کاری انجام دهد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه باید ابزار کافی برای رشد تولید که به عنوان «شعار سال» نامگذاری شده است هم داشته باشیم، تاکید کرد: موانع باید از سر راه تجار برداشته شود.

وی مهمترین مسئله را ثبات اقتصاد عنوان کرد و گفت: لازمه فردی که می‌خواهد صادرات و واردات انجام دهد، ثبات اقتصادی است، از این رو باید از قوانین «خلق‌الساعه» هم پرهیز شود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: در هر صورت آن چیزی که می‌تواند کار را رونق دهد، توجه به برخی از الزامات اساسی است؛ تشکیل سازمان جدید، گشایش کار نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته