دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1395 - 09:57
در گفت‌وگو با آنا

بیژن مقانلو: حق و حقوق خودمان را دریافت کردیم/ مربیان تیم‌ها حکم باغبان را دارند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: زمانی که یک ورزشکار به مدال طلا برسد به مربی آن تیم نصف پاداش درنظر گرفته شده آن ورزشکار را می‌دهند.
کد خبر : 84299

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، طبق اعلام رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان این کمیته برای کادر فنی مدال‌آوران المپیک ریو پاداش‌هایی در نظر گرفتند. نکته قابل توجه نگاهی به وضعیت اقتصادی کادر فنی تیم‌های ملی است که قرار است در مسابقات المپیک ریو شرکت کنند.


بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص درنظر گرفتن پاداش 10 هزار دلاری برای کادر فنی ورزشکاران مدال‌ آور در المپیک ریو گفت: «از آقای هاشمی بخاطر توجه ویژه‌ای که به تمام اعضای کاروان المپیکی اعم از ورزشکار و کادر فنی دارد تشکر می‌کنم. قبل از مسابقات آسیایی، مسئولان توجه زیادی به حقوق و دستمزد کادر فنی تیم‌های ملی نداشتند اما بعد از این مسابقات توجه خاصی به مربیان تیم‌ها می‌شود.»


وی ادامه داد: «مربیان تیم‌ها حکم باغبان را دارند. زمانی که در یک باغ، باغبان به گل‌ها نرسد آن گل‌ها شکوفا نمی‌شوند. بخش اعظمی از موفقیت‌های ورزشکاران هم مدیون تلاش‌های مربیان است. زمانی که ورزشکاران ما در المپیک برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند، لازم است که از کادر فنی هم تقدیر شود و این تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک نشان دهنده توجه آنها به وضعیت مربیان تیم ها هم است.»


سرمربی تیم ملی تکواندو در رابطه با وضعیت مالی کادر فنی تیم ملی تکواندو افزود: «خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های آقای ذوالقدر طی یکسال گذشته همه حقوق کادر فنی تیم ملی پرداخته شد و از این نظر مشکلی وجود ندارد. تمام پرداختی‌ها هم به صورت ماهانه بود و کادر فنی تیم ملی هیچ طلبی بابت حقوقش ندارد.»


وی در مورد نحوه تقسیم‌بندی میزان پاداش به کادر فنی تیم‌های ملی در صورت کسب مدال ورزشکارانشان در المپیک گفت: «زمانی که یک ورزشکار به مدال طلا برسید به مربی آن تیم نصف پاداش درنظر گرفته شده آن ورزشکار تعلق می گیرد و زمانی که تعداد این مدال‌ها بیشتر شود به صورت درصدی به کادر فنی پاداش داده می‌شود.»


مقانلو در پایان اظهار داشت: «در حال حاضر تیم ملی با یک پزشک، یک بدنساز و دو مربی مشغول کار کردن است. زمانی که تیمی باید در مسابقات بزرگ جهانی نتیجه بگیرد باید مجموعه کامل باشد. تمام خانواده تکواندو دست به دست هم می‌دهند تا تیم ملی در مسابقات المپیک ریو نتایج خوبی را کسب کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته