دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1402 - 17:15
امام جمعه مبارکه:

تکریم بازنشستگان از توصیه‌های مهم اسلام است

تکریم بازنشستگان از توصیه‌های مهم اسلام است
حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی تکریم بازنشستگان را از توصیه‌های مهم اسلام دانست و بر اهمیت نقش دولت در خدمت هرچه بهتر به آنان تأکید کرد.
کد خبر : 842824

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از مبارکه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی امام جمعه شهرستان مبارکه در نشست بازنشستگان و بازخریدان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه مبارکه بیان کرد: امروز بازنشستگان اصحاب صفحه انقلاب اسلامی هستند، نباید مسئولان ما این وظیفه سنگین را فراموش کنند، رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: مسئله بازنشستگان واقعا مسئله مهمی است، حال پس از گذشت سالیانی هنوز کاهلی مسئولان در انجام امور بازنشستگان مشهود است و باز هم این عزیزان زندگی سختی را در این فشار‌های اقتصادی می‌گذارنند.

امام جمعه مبارکه ادامه داد: بازنشستگی در اسلام معنی ندارد؛ بنابراین می‌گوییم بازنشستگی انتهای یک قرارداد است، برای مثال ما در اسلام فارغ‌التحصیلی نداریم و نباید درس خواندن را کنار بگذاریم؛ بلکه فارغ‌التحصیل شدن به معنای پایان یک دوره تحصیلی است، نگاه ما به بازنشستگان نیز باید به همین صورت باشد؛ چراکه ما در اسلام از کار افتادگی نداریم.

وی افزود: دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه خدمت به آن‌ها بسیار مهم دانسته و بار‌ها نیز در این زمینه سفارش شده است. حرمت بازنشستگان عزیز باید همراه با خدمات بهتر به آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مبارکه بر اهمیت نقش دولت در خدمت هرچه بهتر به بازنشستگان تأکید کرد و گفت: دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آن‌ها در سایر بخش‌ها نیز استفاده کند و نباید خدمات ۳۰ساله این عزیزان به همین سادگی هدر برود.

 موسوی توجه به جایگاه بازنشستگان را زمینه‌ساز تربیت بهتر نسل موفق برای آینده توصیف کرد و گفت: بازنشستگان، بزرگ خانواده‌ها هستند و این نهاد برای حفظ پایداری خود به نقش بزرگان خانواده احتیاج دارد. ما خدمتگزار همکاران بازنشسته دانشگاه هستیم و بازنشستگان سرمایه‌های جامعه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته