دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شورای فیلم کره اعلام کرد؛

رکود گیشه فیلم­‌های کُره­‌ای ادامه دارد

رکود گیشه فیلم­‌های کُره­‌ای ادامه دارد
سینما‌های کره‌ای ماه گذشته ۱.۸۷ میلیون بیننده را جذب کردند که این مقدار تنها برابر با ۳۰ درصد از مخاطبان سینمای کره در مارس ۲۰۱۹ است.
کد خبر : 842656

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در گزارشی که توسط شورای فیلم کره (KOFIC) منتشر شد، صنعت سینمای کره جنوبی به دلیل نبود فیلم‌های بزرگ و پرفروش همچنان از افت فروش بلیط در گیشه خود رنج می‌برد.

ماه گذشته شورای فیلم کره فروش و سهم کل مخاطبان فیلم‌های کره‌ای به ترتیب ۲۶.۸ و ۲۵.۱ درصد از گیشه این کشور زمانی که پاندمی کرونا شروع شد گزارش کرد.

سینما‌های کره‌ای ماه گذشته ۱.۸۷ میلیون بیننده را جذب کردند که این مقدار تنها برابر با ۳۰ درصد از مخاطبان سینمای کره در مارس ۲۰۱۹ است.

فروش کل بلیط در مارس امسال ۱۶.۲ میلیون دلار بود که تنها برابر با ۴۰ درصد فروش بلیط در چهار سال پیش بود.

KOFIC دلیل این رکورد را نبود فیلم‌های پرفروش کره‌ای می‌داند، به طوری که درام «معامله با شیطان» تنها ۷۵۰ هزار بیننده داشت که بسیار کمتر از مقدار مورد انتظار بود. فیلم‌های کم بودجه دیگر شامل «وونگ نام»، «همروح» و «My Heart Puppy» نیز فروش بسیار کمی را ثبت کردند.

در عین حال، فیلم‌های خارجی عملکرد بهتری از همتایان کره‌ای خود داشتند و توانستند به فروش ۵۸.۶ میلیاردی و جذب مخاطب ۵.۶ میلیون نفری دست پیدا کنند.

انیمیشن ژاپنی «سوزومی» ماه گذشته پرفروشترین فیلم شد، در حالی که «معامله با شیطان» و یک انیمیشن ژاپنی دیگر به نام «The First Slam Dunk» به ترتیب درجایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

«سوزومی» یک انیمیشن ژاپنی است توسط کمپانی کومیکس ویو فیلمز تهیه شده و توسط ماکوتو شینکای نوشته و کارگردانی ساخته شده است. ماسایوشی تاناکا طراح شخصیت‌ها، کنیچی سوچیا کارگردان انیمیشن و تاکومی تانجی کارگردان هنری فیلم است. این فیلم در یازده نوامبر سال ۲۰۲۲ برای اولین بار در ژاپن اکران شد.

این انیمیشن درباره سوزومی، یک دختر ۱۷ ساله است که در یک شهر آرام در منطقه کیوشو در جنوب غربی ژاپن زندگی می‌کند. داستان از آنجا شروع می‌شود که سوزومی با مرد جوانی که به دنبال «در» است، ملاقات می‌کند. این دو با هم سفر می‌کنند و دری قدیمی را در خانه‌ای متروک در کوه پیدا می‌کنند. سوزومی که انگار توسط چیزی کشیده شده باشد، دستش را به سمت در دراز می‌کند و به داخل کشیده می‌شود. «در‌های فاجعه» در سراسر ژاپن ظاهر می‌شوند، که باعث یک سری بلایای ناگوار می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما گیشه کره فیلم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته