دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1402 - 13:13
آیین نامه می‌گوید ۲ هفته پایانی مسابقات همزمان باشد نه بیشتر

مهدی: افزایش تماشاگران دربی در اختیار سازمان لیگ نیست/ شورای تامین درباره حضور بانوان تصمیم می‌گیرد

مهدی: افزایش تماشاگران دربی در اختیار سازمان لیگ نیست  شورای تامین درباره حضور بانوان تصمیم می‌گیرد
مسئول مسابقات لیگ برتر گفت: آیین نامه مسابقات می گوید که دو هفته پایانی همزمان باشد و به همین دلیل هم در لیگ امسال دو هفته پایانی را همزمان اعلام کردیم.
کد خبر : 842274

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی در آستانه دربی صدم اظهار داشت: در آخرین بازدیدی که از این ورزشگاه داشتیم متوجه شدیم که خوشبختانه کارهای خوبی در حال انجام است. دوستانی که در حال بهینه سازی هستند تلاش زیادی می کنند و از نظر کیفیت و شکل کار اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. بازسازی ها همه اصولی در حال انجام شدن است ولی اینکه ورزشگاه آزادی چه زمانی آماده می شود مشخص نیست و این را باید از پیمانکاری که با وزارت ورزش قرارداد بسته است پرسید.

وی در مورد اینکه اگر باشگاه پرسپولیس برای دربی درخواست افزایش ظرفیت ورزشگاه را داشته باشد مورد قبول واقع می شود یا خیر گفت: این موضوع اصلا دست سازمان لیگ نیست و شورای تامین در این باره تصمیم گیری می کند.

مهدی در مورد اینکه حضور هواداران خانم در ورزشگاه ها از چه زمانی نهایی می شود و آیا امکان دارد برای دربی هوادار خانم در ورزشگاه حضور پیدا کنند، اظهار داشت: با توجه به جلساتی که بوده فکر می کنم تصمیمات خوبی برای حضور خانم ها در ورزشگاه گرفته شده و شاید از هفته های آتی این اتفاق بیفتد. برای دربی البته شرایط خاص است. این بازی به خودی خود خاص است و قطعا شرایط برگزاری یک بازی خاص هم متفاوت است. از طرفی به دلیل ساخت و سازهایی که در ورزشگاه هست و پروتکل هایی که برای حضور خانم ها در ورزشگاه ها در نظر گرفته شده در مورد حضورشان در روز بازی پرسپولیس و استقلال تردید وجود دارد هر چند که باز هم در مورد این موضوع شورای تامین تصمیم گیر است.

مسئول مسابقات لیگ برتر در ادامه در مورد اینکه حضور هواداران خانم در سایر ورزشگاه های کشور بستگی به آماده سازی ورزشگاه آزادی دارد یا خیر و اینکه چرا با وجودی که شورای تامین در انزلی اجازه حضور هواداران خانم را داده بود اما فدراسیون با این مضوع مخالفت کرد، گفت: حضور خانمها در ورزشگاه باید همراه با انجام یکسری از پروتکل ها باشد. از محل ورود و خروج گرفته تا مکانی که قرار است در ورزشگاه مستقر شوند همگی مهم است و باید امکانات سخت افزاری هم فراهم شود.

وی افزود: آقایان وقتی به ورزشگاه می روند کیف همراه خود ندارند اما اکثر خانم ها با کیف دستی وارد ورزشگاه می‌ شوند که ممکن است داخل کیف ها وسائل ممنوعه حضور در ورزشگاه همراه داشته باشند. بنابراین مقابل گیت های ورودی مکانی برای صندوق امانات در نظر گرفته شود.فعلا پروتکل ها برای حضور هواداران خانم برای بازی های ملی است چون یک بازی یک طرفه است و تماشاگران همه ملی هستند اما در بازی های لیگ رقابت دو طرفه است و و ما باید فکر همه این مسائل را بکنیم. با توجه به این شرایطی که گفتم و اگر همه  این امکانات سخت افزاری فراهم شود امیدواریم برای فصل آینده شرایط حضور هواداران خانم در همه ورزشگاه ها فراهم شود. 

سهیل مهدی در مورد اینکه چرا در سال های گذشته سه هفته پایانی مسابقات همزمان بوده و این فصل دو هفته آخر را همزمان اعلام کرده اند، گفت: آیین نامه مسابقات می گوید باید دو هفته پایانی همزمان باشد و در صورتی تعداد هفته های همزمان بیشتر می شود که مثلا بیش از دو سه تیم در کورس قهرمانی و یا سه چهار تیم برای سقوط درگیر باشند اما در لیگ امسال برای قهرمانی دو سه تیم درگیر هستند و در پایین جدول هم همین طور است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته