دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1402 - 10:29
در نشست خبری مطرح شد؛

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبرانقلاب ساعت ۸صبح

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبرانقلاب ساعت ۸صبح
رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: مراسم نماز عید در تهران از ساعت ۷ صبح آغاز و نماز ساعت ۸ صبح به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه می‌شود.
کد خبر : 842219

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی نوری رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر امروز در نشست خبری با اعلام اینکه بعد از سه سال وقفه انشالله نماز عید فطر امسال به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود،گفت: قبل از ماه رمضان جلسات متعددی به صورت فشرده دنبال شده تا یک نماز با شکوه را در تهران برگزار کنیم.

وی افزود: درب‌های مصلای تهران از همان ابتدای صبح روز عید فطر باز خواهد شد و برنامه‌های ما از ساعت ۷ صبح روز عید آغاز می‌شود. ساعت ۸ صبح روز عید، نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار کرد: مسیرهای رسیدن به محل برگزاری نماز جمعه و تمهیدات ترافیکی هم از سوی راهنمایی و رانندگی اعلام خواهد شد. 

نوری یادآور شد: سعی شده با همکاری شهرداری بنرهایی در سطح شهر برای اطلاع رسانی نصب شود و از ساعت ۵ صبح اتوبوس و مترو برای حضور در نماز عید فطر به صورت رایگان فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه  قبل از ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برگزاری نماز عید فطر با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در قالب کمیته‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی و هماهنگی آغاز شد،افزود: جلسات متعددی تا به امروز ادامه داشته و تا پایان ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت تا انشالله یک نماز عید باشکوه با حضور آحاد مردم روزه داران در تهران برگزار کنیم.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با اشاره به اینکه دربهای مصلای تهران از وقت اذان صبح و ساعت ۴ باز خواهد شد و ما میزبان نمازگزاران هستیم‌،گفت: برنامه های ما در جایگاه به صورت رسمی از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد و انشاالله حدود ساعت ۸ صبح نماز به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد و بعد هم ایراد خطبه های نماز عید فطر توسط معظم له را خواهیم داشت.

نوری اظهار کرد: ملاحظات مربوط به خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو هم در نشست خبری‌ای که پلیس راهور در طول این هفته خواهد داشت به طور مفصل و دقیق از طریق نقشه های تفصیلی خدمت مردم عزیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: در همکاری با شهرداری سعی شده بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر و همچنین میادین اصلی نصب شود و با همکاری شهردار اتوبوس و‌ سرویس‌های حمل و نقل شهری به صورت رایگان در خدمت مردم برای حضور در نماز عید فطر خواهند بود و ساعت ۵ صبح سرویس دهی مترو و اتوبوس‌ها در خطوط منتهی به مصلا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با اشاره به اینکه تمرکز برای ورود به مصلای تهران از درب های شمالی و از بزرگراه شهید سلیمانی و ایستگاه متروی مصلی در نظر گرفته شد،اظهار کرد:  دربهای شماره ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مصلی که در ضلع شمالی قرار دارد بازگشایی خواهد شد.

نوری گفت: توقفگاه ها و پارکینگ هایی با وسعت بالا در ضلع شمالی مصلی در نظر گرفته شده تا ان‌شاءالله بتوانیم مشکل در پارک خودرو ها نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری نماز عید فطر  مترو در ایستگاه شهید بهشتی توقف نخواهد داشت،افزود: انشاالله ایستگاه‌های میرزای شیرازی، شهید قدوسی و سهروردی جایگزین خواهد شد. سعی شده امسال به جهت وسعت مکان محل برگزاری نماز عید فطر سکوهای اطلاع رسانی برای راهنمایی نمازگزاران در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: مردم در زمان حضور در مصلی حتماً مهر و سجاده را همراه خود داشته باشند و اینکه محبت کنند به جهت اینکه در مبادی ورودی و استقرار و بخش های مشخص شده برای برادران و خواهران مشکلی ایجاد نشود از همراه آوردن وسایل غیرضروری پرهیز کنند چرا که در مبادی حفاظتی و انتظامی دچار اختلال، توقف و ترافیک و مشکل نشویم.

نوری با بیان اینکه مردم از دربهای شمال وارد مصلی شوند، البته در سمت شرقی هم دربهای شماره ۱۲_ ۱۳_ ۱۴ و ۱۵ تدارک دیده شده که برای ورود نمازگزاران بازگشایی شود، از نمازگزاران تهرانی خواست: با پایان نماز و خطبه های مقام معظم رهبری برای خروج عجله و شتاب نداشته باشند، هرچند در پایان برنامه تمامی دربهای مصلی بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب