دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1402 - 12:37
آمار وام اعطایی ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در سال قبل اعلام شد؛

۲ میلیون نفر ۱۶۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

۲ میلیون نفر ۱۶۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند
بانک مرکزی اعلام کرد: در سال گذشته به حدود ۲ میلیون نفر مجموع متقاضیان تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن جمعا بیش از ۱۶۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد.
کد خبر : 842071

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بانک مرکزی، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۲۰ نفر متقاضی وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن، بیش از ۱۶۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

وی افزود: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ شبکه بانکی به تعداد ۸۹۶ هزار و ۵۲ نفر به مبلغ ۱۲۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده است که این میزان رشد ۵۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.

صحابی افزود: در سال ۱۴۰۱ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری نیز به ۸۲۴ هزار و ۹۰۸ نفر به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات تصریح کرد: بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۱ و از تاریخ ۶ تیر (زمان ارسال دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ به بانک ها) در قبال تسهیلات ودیعه مسکن ۲۵۳ هزار و ۲۱۱ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۲۴ هزار ۴۶۰ نفر به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته