دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 16:04
معاون علمی و فناوری زئیس جمهور خبرداد

تحول عظیم در بخش زیرساخت فناوری‌های فضایی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران تحولات بخش زیرساخت حوزه فناوری‌های فضایی را برای حضور شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان عظیم و اساسی دانست و اظهار امیدواری کرد که این تحولات تسریع شده و ادامه داشته باشد.
کد خبر : 84206

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز فضایی البرز، سازمان نظامی ایران با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر اتفاقات مهمی در حوزه فضایی کشور رخ داده است، افزود: اکنون زمینه‌های لازم برای حضور شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان آماده است تا شکوفایی در این حوزه رخ دهد.


وی با بیان اینکه اقدامات سازمان فضایی و مسئولان آن در حوزه فضا قابل ستایش است، تصریح کرد: باید دستاوردهای سازمان فضایی در سطح جامعه ارائه شود.


ستاری به توسعه فناوری‌های فضایی در کشور اشاره و با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ توسعه فناوری در کشور گفت: ما به توسعه فیزیکی این حوزه فکر نمی‌کنیم بلکه مهم این است که در زمینه سنجش فضا اقدام به توسعه فناوری کنیم تا این فرهنگ جدید نهادینه شود.


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه فناوری‌های فضایی بدون حضور بخش خصوصی قابل انجام نیست، ادامه داد: تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه‌ فضایی یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود چراکه دستاوردهای سازمان فضایی باید در سایر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.


وی با اشاره به دستاوردهای سازمان فضایی، دریافت تصاویر ماهواره‌ای و سنجش از راه دور را بخشی از دستاوردهای این سازمان نام برد و یادآوری کرد: باید در این سازمان رویکرد تجاری‌سازی فناوری‌ها در دستور کار قرار گیرد.


رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تحولات حوزه فضایی در دوره اخیر گفت: در بخش زیرساخت فناوری‌های فضایی برای حضور شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان تحولات عظیمی رخ داده است که امیدوارم این تحولات تسریع شود.


وی افزود: حوزه فناوری‌های فضایی حوزه‌ای است که با ورود بخش خصوصی شکوفا می‌شود.


ستاری از مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها در حوزه فضایی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه سه پروژه بزرگ با پنج دانشگاه تعریف شده است که زمان اجرای این پروژه‌ها امسال خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته